Omnia Solutions

Actualidad

Com convertir-se en una Empresa 2.0 - Omnia Solutions
  • 14-04-2015

Com convertir-se en una Empresa 2.0

Pensa com una Micro Corporació

Internet, la Web 2.0 i les xarxes socials han fet que l'especialització dels públics/clients en quant a la creació, administració i distribució de la informació s'hagi convertit en un dels principals motors de canvi en la manera en què hem d'enfocar les estratègies de comunicació corporativa.

Aquesta especialització de la informació ha segmentat el nostre públic i a més cada dia adquireix un major grau d'especialització.

Les xarxes socials, comunitats, fòrums etc, s'han convertit en un mitjà de comunicació en si mateixos que com a empreses, hem d'elaborar una estratègia de comunicació clarament diferenciada de la que hem utilitzat als mitjans convencionals.

Recordatori:

Què és exactament la Web 2.0? És interacció, comunicació, xarxes socials, comunitats, punts de trobada, missatges bidireccionals…

El nostre públic ha abandonat el rol passiu per ficar-se de ple en un rol actiu que intercanvia opinió i genera contingut.


Porta la regnes de la teva reputació online

Les empreses poden viure d'esquena als mitjans socials en línia si temeràriament així ho desitgen, el problema és que aquest mitjà no viu ha esquenes de les empreses i es converteixen en narradors actius de la reputació online d'aquestes.

La reputació corporativa és un concepte ampli que impacta sobre departaments de comunicació, RRPP o Màrqueting. Gestionar i mesurar la reputació Online requereix definir i establir unes bases per a la seva recerca, gestió i monitoratge en internet.


Què és l'Empresa 2.0?

És la transformació de l'empresa tradicional la qual decideix integrar-se en l'adaptació de les eines de programari social que estan integrades a la Web 2.0.

Aquest fenomen no intenta influir sobre la tecnologia si no que intenta transformar la identitat de les persones i les relacions entre elles i les corporacions empresarials.


Beneficis de la comunicació corporativa i branding digital

_

Les corporacions incrementen la informació que el consumidor demanda 


_

Potencia els valors i missió de l'empresa


_

Millora la percepció de la qualitat


_

Relaciona estretament les preferències i decisions de compra per part dels consumidors

Les corporacions saben molt bé que assegurar una posició d'avantatge al mercat passa per influir en els processos de decisió dels consumidors, i per a això les tècniques tradicionals no són vàlides.

Hem dit que els consumidors deixen el seu rol passiu i es comporten com a subjectes actius, Veritat? Llavors els consumidors es converteixen en amateurs o usuaris ben informats que el que demanden és contingut de qualitat en una determinada matèria, i això resulta clau per aconseguir la credibilitat i atenció, dos punts clau per dominar el mercat i potenciar al cap i a la fi, les vendes.


Actua com una marca

Tinguis una empresa PIME, Microempresa o siguis autònom, converteix-te en una Marca o actua com una Microcorporació.

Serà necessari la visió del teu negoci sigui rellevant i així ho captin els teus clients, les webs han deixat de ser mers catàlegs de productes i serveis, això ja no convenç als nostres usuaris en l'era de la informació.

Crea un llenguatge unitari i coherent per al teu web d'acord amb les teves xarxes socials.


I mostra't predisposat a deixar-te conèixer, no tinguis por de les preguntes dels teus futurs clients, una mala crítica no arruïnarà la teva estratègia de comunicació si tens una resposta clara i d'acord amb la visió de la teva empresa.

Estigues atent a les nostres Newsletter perquè t'explicarem com desenvolupar una bona estratègia de comunicació online, un petit pas més per convertir la teva empresa en una Marca personal en Internet, i et donarem les eines necessàries per poder fer-ho de forma òptima.

Compartir