Si vens a persones, per què no comuniques de forma personal?

25.05.2015
Si vens a persones, per què no comuniques de forma personal?

10 Raons per comunicar-te de forma personal amb les teves clients:

Les empreses que tenen negocis en el qual les relacions amb els seus clients són de tu a tu, saben cada vegada més que aquests no es limiten a adquirir productes o a consumir serveis, sinó que també fan de massa crítica, estableixen converses amb altres clients, critiquen o recomanen en els seus cercles tant personals com a les xarxes socials.

Això implica en el fons que el client reclama una relació comunicativa amb les empreses com a iguals. Es va acabar el mercat dels consumidors, ara toca el mercat de les persones.

Adoptar estratègies de comunicació basades en les persones en comptes dels individus anònims comporta una sèrie de beneficis:

1. Permet la personalització dels missatges
2. Facilita una major interacció
3. Genera reciprocitat en la comunicació
4. Incentiva l'interès pels continguts
5. Presta major atenció a les preferències personals
6. Segmentem millor la nostra audiència
7. Fragmenta els missatges de forma més ajustada
8. Redueix el soroll en el procés comunicatiu
9. Millora la gestió de l'impacte dels missatges
10. Planteja models basats en l'horitzontalitat i no en la verticalitat

Canvia el concepte de màrqueting mix i les 4ps

Us sonarà el concepte de les 4Ps del Màrqueting Mix veritat?

1. Producte
2. Preu
3. Plaza (lloc)
4. Promoció

Durant més de 50 anys aquest context es va mantenir i les marques eren els principals anunciants en un espai públic controlat pels mitjans de comunicació de masses, i aquí està la dada; aquests mitjans eren majoritaris i per res segmentats.

Amb el paradigma actual les 4Ps del Màrqueting mix canvien als següents conceptes:

1. Crear
2. Comunicar
3. Donar valor
4. Gestionar relacions

Les empreses d'avui han d'interactuar en un mercat ultra-segmentat de forma més oberta, participativa amb el que es denomina en anglès Stakeholders que vénen a ser les persones que poden influir o veure's afectades per les activitats d'una empresa.

Crear en comunicació amb els nostres clients, donant valor per a una bona gestió de les relacions. ¡Heus aquí la clau!

Cal conquistar persones, no comprats

La nostra audiència són persones no comprats, perquè aquests s'han humanitzat, amb la qual cosa mitjançant el punt més difícil de tots, el de donar valor, podem tenir relacions duradores i no només meres transaccions econòmiques.

Les empreses que saben gestionar aquests conceptes veuen que tenen resultats directes sobre els seus comptes de resultats comptables, és més, segons els estudis, els usuaris consideren que la presència de les marques en xarxes socials com Twitter, Facebook o Google Plus millora notablement la seva imatge perquè afavoreix la proximitat entre empresa i consumidor i a més això comporta a una imatge de modernitat i innovació.

Conclusió:

Si les regles de joc canvien haurem d'estudiar-nos les noves per poder adaptar-nos a l'exigència dels nostres consumidors.

Recorda aquesta frase:

"Crear en comunicació amb els nostres clients, donant valor per a una bona gestió de les relacions."

I per petita que sigui la teva empresa, pren-te molt seriosament el paradigma en el qual estem sumits, i crea passos en direcció a una comunicació digital més oberta amb els teus clients, comença a incorporar en el teu vocabulari conceptes com Branding Digital, i construeix la teva marca en una societat digital àvida d'informació.


Gracias por compartir en:


Conoce más sobre:

Branding Corporatiu (13) Publicitat online (10) Xarxes socials (13) Reputació online (12) Empresa 2.0 (23)

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Si continua navegando consideramos que acepta su uso. Más información aquí.

Cerrar