Guia d'errors en l'enviament d'email

Coneix els errors més comuns en l'enviament d'emails

28.07.2015
Coneix els errors més comuns en l'enviament d'emails

Aquesta news t'ajudarà ha entendre els errors més usuals que comentem quan enviem un correu electrònic. El primer que hem de tenir en compte per gestionar els possibles errors en el nostre enviament o recepció de correu electrònic és que hi ha (bàsicament) tres elements actius que incideixen directament en el correcte funcionament de les nostres comunicacions via email:

1. Servidor de correu:

És el més habitual quant tenim contractat un hosting, que a més de poder allotjar la nostra pàgina Web també tenim la possibilitat de crear els nostres propis correus d'empresa.

2. Proveïdor de ISP:

és el teu proveïdor de cable, ADSL o línia que et permet tenir accés a internet perquè puguis tenir una connexió a tota la xarxa on-line i com que parlem d'emails, també a la teva connexió amb el teu servidor de correu contractat.

3. La nostra xarxa:

és el punt d'accés a internet des de  casa teva o lloc de treball en el qual et permet accedir bé via cable (xarxa Ethernet) o sense ells (wifi) a la connexió que et presta el teu proveïdor de ISP’s i per tant tenir accés a internet.
Aquí també ens agradaria incloure l'ordinador i el programari client que utilitzes per gestionar el teu correu electrònic des de el teu PC, tableta, smartphone etc.


3 elements amb els seus probabilitats d'error respectivament

Que el correu funcioni amb normalitat l'hi devem per tant a aquests tres elements dels quals si falla algun d'ells ja no tenim accés al nostre correu electrònic. És aquí quan hem d'identificar d'on estan venint els errors.

A priori, tot error genera un missatge de resposta del servidor, amb la qual cosa això ens ajuda molt per encertar d'on ve i que és el que hem de fer.

Ens centrarem per tant en els errors més comuns que provenen del servidor de correu, i veurem com a molts d'ells estan relacionats amb el correcte funcionament tant de la teva xarxa, com de la teva connexió a internet.

Errors d'entrega

1. Errors temporals:

aquests errors són comuns i es donen quan hi ha un temps d'espera excessiu fruit d'una connexió lenta, recursos no disponibles temporalment, falta de memòria o servidors amb una connexió excessivament lenta.
El servidor web/correu sempre ens donarà una resposta referent a la temporalitat de l'error i en aquest cas poc ens queda fer més que esperar que passi.

2. Bústia de correu no oposat, no valgut o usuari desconegut:

en aquests cas l'error que retorna el servidor ho diu ben clar, l'adreça de correu electrònic que has enviat no està ben escrita o bé no existeix, amb la qual cosa revisa bé el correu electrònic del teu destinatari.
Per a aquest cas us recomano rellegir la nostra Newsletter Guia d'ajuda per a emails no lliurats o no rebuts.

3. Bústia de correu ple o quota excedida:

això vol dir que el destinatari té massa missatges en la seva safata d'entra i per tant ja no li caven més.
Per a aquest cas hauràs d'informar al teu destinatari per altres mitjans que el seu correu electrònic està saturant la seva quota.

4. Bústia de correu electrònic no disponible:

és un cas molt similar a el de “Bústia no oposada” tret que el destinatari sigui correcte però té algun problema amb el seu compte.

5 .Errada en el servidor SMTP:

 aquest és un cas típic de com no es pot establir connexió amb el servidor.
Aquí actuarem de dues maneres: La primera; veurem si tenim accés a nostra panell de control d'emails i si és així mirarem d'enviar correu a través de

webmail

que està allotjat en el nostre hosting contractat. Si podem, la fallada recau en el nostre equip, xarxa o programa client d'emails tipus Outlook, Mail, Thunderbird… i és necessari que un tècnic informàtic ho revisi.
En cas contrari, el servidor ha caigut i per tant haurem de posar-nos en contacte amb el nostre proveïdor de correu/hosting per veure que succeeix.

A tot moment recomanem fer aquestes comprovacions per informar al tècnic informàtic amb major precisió, us ho agrairà molt.

6. Host desconegut, no es va poder trobar el domini:

en aquest cas el que no existeix o s'ha escrit de forma incorrecta és l'extensió del domini és a dir: midestinatario@sudominio.com la part de sudominio.com és el domini escrit incorrectament o no existe.

Us recomanem verificar l'email en www.verify-email.org i el domini en www.internic.net tal com comentem en aquesta Newsletter: Guia d'ajuda per a emails no lliurats o no rebuts.

7. Missatge amb massa grandària:

per a aquest exemple el teu missatge és més gran o excedeix el límit del servei del destinatari. La majoria dels proveïdors de hosting i correu electrònic limiten la grandària dels missatges que els seus clients poden enviar o rebre, per tant utilitza aplicacions externes per enviar arxius molt grans, o FTP’s que puguis enviar l'enllaç perquè es faci efectiva la descàrrega.

8. Errors de SPAM que mostren la paraula “bloquejat” o “mostrat en …(spamcop, spamhaus, etc.)”:

si el nostre destinatari ha estat catalogat per SPAMER per alguna determinada raó, és molt possible que el nostre servidor de correu es negui ha lliurar l'email i retorni un error amb les paraules esmentades anteriorment.
Per a aquesta cas haurem de notificar al nostre destinatari del nostre error i informar-li del seu etiquetatge com “SPAMER”.

Si desitges saber més sobre si el teu destinatari està en una llista de SPAM pots anar a la web www.anti-abuse.org i posar el domini d'est. De seguida veuràs les llistes de “SPAM” en les quals ha caigut i que haurà d'intentar sortir d'aquestes al més aviat possible si desitja continuar amb una activitat d'enviament normal.

En situacions de normalitat sempre ha d'haver-hi un missatge de tornada amb l'error que ha ocasionat el fet de no poder enviar o lliurar el correu electrònic. Encara així, succeeix moltes vegades que no ens entra correu de fulanito@fulanito.com o menganito@menganito.com no rep correu nostre, en aquest cas cal revisar que el correu electrònic no estigui bloquejat per algun antivirus o antispam, tant dels nostres equips o xarxa com del nostre servidor de correu, ja que moltes vegades els tenim configurats de forma molt restrictiva.

En tot cas si tenim sospita que això ocorre consulteu est articulo proposat amb anterioritat: Guia d'ajuda per a emails no lliurats o no rebuts.

Conclusió

Abans de fer res cal saber molt bé la procedència del nostre error i aquestes són algunes pautes que ens poden ajudar a saber aquesta procedència.

Moltes vegades creiem que el servidor ha caigut i en realitat no tenim connexió a la nostra xarxa, o tenim una IP que ha estat bloquejada pel servidor de correu, o… infinitat de motius. Gràcies a aquestes petites respostes que ens donen els errors, la labor tècnica és molt més fàcil i podem saber el motiu pel qual no ha pogut lliurar-se el teu correu enviat.


Gracias por compartir en:


Conoce más sobre:

Seguretat informàtica (15) Hosting (9)

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Si continua navegando consideramos que acepta su uso. Más información aquí.

Cerrar