Avantatges de les còpies de seguretat online

Els avantatges de fer còpies de seguretat online

15.09.2015
Els avantatges de fer còpies de seguretat online

Protegir els documents informàtics és crucial per a les empreses

La protecció de dades informàtiques hauria de ser una prioritat per a totes les empreses, autònoms o particulars que desitgin preservar una còpia de les seves dades en dispositius situats en el núvol.

Els avantatges de contractar un servei de còpies de seguretat són múltiples i és per això que en aquesta newsletters et proposem una petita llista d'aquestes perquè puguis avaluar els beneficis que té el backup online de les teves dades més sensibles

1. Prevenir és millor que guarir:

Una màxima que sempre es dóna en informàtica. Actualment els atacs Hackers  s'han multiplicat exponencialment a causa del rendiment econòmic que treuen els atacants. Som conscients que qualsevol xarxa informàtica pot ser assaltada per Hackers i això no eximeix de la responsabilitat de configurar sistemes que restaurin totes les nostres dades perquè des del primer minut puguem tornar a funcionar amb tota normalitat. 

2. Guardar les còpies en un altre lloc:

independentment si les nostres còpies se situen en el núvol o no, és una bona pràctica fer les còpies de seguretat en un lloc diferent d'on tenim les dades originals, per no parlar de la comoditat d'allotjar-los directament en internet.
Un exemple clar es dóna quan hi ha alguna catàstrofe com un incendi. Si fem còpies de seguretat en el nostre servidor de l'oficina i tenim la mala sort de calar-se foc, l'única còpia que teníem la perdrem.

3. Escanejat de dades:

en escanejar els nostres arxius es garanteix que estiguin lliures de virus, una vegada fet aquest pas la còpia de seguretat es pujarà de forma automàtica. 

4. Accés a les còpies:

podrem accedir a les còpies quan la necessitem sempre que tinguem connexió a internet.

5. Processos automatitzats:

no ens adonarem que s'estan fent còpies diàries gràcies a l'automatització d'aquestes. Això redueix les preocupacions dels administradors o informàtics responsables.

6. Suports físics, mai mes:

ens estalviem haver de treballar amb suports físics tipus: CD, DVD, USB, Discos durs externs… tots sabem els problemes de desgast que sofreixen aquests dispositius.

7. Encriptació dels fitxers:

tots els fitxers s'encriptaran, el programari de backup envia de forma segura les dades a un servidor en internet per al seu emmagatzematge remot. 

8. Diferents versions:

podrem disposar d'un registre amb totes les còpies per data d'emmagatzematge. Si volem restaurar una còpia d'un dia en concret ens serà molt fàcil i ràpid.

9. Espai d'emmagatzematge ampliable:

còmodament podrem ampliar l'espai de les nostres còpies sense necessitat de preocupar-nos si nostra última còpia cabrà o no. A més, podràs contractar l'espai que necessitis o s'adapti a la grandària del teu negoci.

10. Sincronització des d'altres ordinadors:

 des de qualsevol equip connectat a la xarxa podrem accedir al registre de còpies remot.

11. Multiplataforma:

Podrem accedir des de Linux, Windows, Mac… i des de diferents dispositius mòbils sempre que es connectin a internet.


Conclusió

En plena era digital és lògic que les empreses i cada vegada més particulars vulguin protegir les seves pertinences digitals amb mecanismes de còpies remotes. Múltiples empreses i serveis remots gratuïts com Dropbox, Google drive, Icloud… han posat la primera pedra en la consciència dels usuaris respecte a les seves dades.

Cada vegada més, els diferents dispositius mòbils ens ofereixen còpies sincronitzades amb aquests serveis, per exemple, tenim la possibilitat de fer una fotografia amb el nostre smartphone i automàticament es crea una còpia en el núvol.

A nivell de la petita empresa i autònoms la importància de salvaguardar les dades és també crucial. Imagineu-vos aixecar-se un dia i no saber gens de la nostra comptabilitat; clients, creditors, proveïdors… un problema que ens pot portar a la ruïna si no tenim mitjans per restaurar la nostra informació.


Gracias por compartir en:


Conoce más sobre:

Seguretat informàtica (15) Empresa 2.0 (23)

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Si continua navegando consideramos que acepta su uso. Más información aquí.

Cerrar