Omnia Solutions

Actualidad

Coneix les diferents accions Pull per al teu lloc web - Omnia Solutions
  • 26-10-2015

Coneix les diferents accions Pull per al teu lloc web

En aquesta Newsletter recordàvem que eren les accions PUSH en l'email màrqueting.

En l'article d'avui parlarem de les accions PULL que a diferència de les anteriors, l'internauta no veu la seva navegació interrompuda per pantalles amb contingut aliè que no té en absolut res a veure amb la informació que estem consultant. Per tant són unes accions que fan referència a la pròpia temàtica de la pàgina que estem visitant o que suggereixen un interès afegit a la promoció del nostre lloc web.

Enumerarem els següents aspectes a tenir en compte:

Disseny i programació web

Aquests es refereixen a l'aspecte tècnic i artístic de la nostra pàgina web i que s'haurà de tenir en compte a l'hora de crear nostres aplicacions web | com ho fem:

El títol de la pàgina:

 aquest serveix per identificar cada pàgina i conèixer el seu contingut. El text del com es compon el títol sol aparèixer en el disseny de la nostra web en la part superior esquerra, de tal forma que facilita que els cercadors puguin trobar-ho fàcilment. 

Ús d'etiquetes “meta” i “alt”:

 aquestes etiquetes són comunes quan programem una pàgina web, l'HTML. Definir i localitzar les etiquetes correctament sol ser de gran ajuda per al posicionament de la nostra pàgina web.

L'etiqueta meta ens aporta la informació necessària sobre el nostre lloc web i que fa referència a la nostra descripció, paraules clau, els robots que ens visiten per rastrejar el nostre lloc, l'autor de la web etc. Encara que entre la comunitat

SEO

 existeix controvèrsia sobre l'eficàcia d'aquestes meta-etiquetes, és preferible posar-les ja que algunes d'elles es mostren en les cerques dels diferents cercadors.

etiqueta meta description

L'etiqueta “alt”

en canvi si que té conseqüències en el posicionament SEO i aquestes tracten de donar una breu descripció a cada imatge que pugui tenir la web. Aquestes es visualitzen quan es passa el ratolí per sobre de la imatge i si tenim el navegador en manera “només text”, forma utilitzada per a persones amb discapacitats visuals, es veuran una breu descripció de cada imatge.

L'elecció de les paraules clau és crucial per determinar l'ús d'aquestes etiquetes i la correcta descripció del contingut del lloc web. També podem trobar més aspectes que ajuden a promocionar nostra web des que la llancem al públic per exemple: incloure a la web i en els e-mails les dades i la signatura de l'empresa tal com, nom, activitat, adreça d'Internet i altres dades d'interès.

Formats publicitaris PULL per al teu web

Microsites / Landing pages:

són pàgines web d'una grandària reduïda i que conté una informació determinada. Normalment s'utilitza com a complement a una campanya publicitària o promoció.
Moltes vegades quan fem clic a un bàner o ciberspot ens poden redireccionar a un microsite o Landing page.

Xarxes Socials i comunitats:

aquestes són el fenomen digital més popular dels últims temps en internet. Aquestes poden ser eines comunicatives de primer ordre si sabem com utilitzar-les. La nostra presència en aquests mitjans es pot enfocar amb objectius tals com la viralitat, penetració en target, presència corporativa o propagació de missatges promocionals o contingut específic.

Alta en cercadors o directoris:

perquè la nostra indexació web sigui el més eficaç possible, és molt important donar d'alta el lloc web en els més importants cercadors.

Si donem d'alta nostra web en Google (per ex.) de forma manual, ajudem al fet que els spiders ens trobin de forma més ràpida tenint en compte que nostra web ha d'estar perfectament optimitzada per a aquests. És molt important triar bé els cercadors en què ens volem posicionar i centrar els nostres esforços en ells. Pàgines d'associacions i entitats públiques: és interessant figurar en els motors de cerques de les pàgines web d'aquestes entitats o associacions que tinguin directoris d'empresa.

Enllaços en pàgines amigues:

ja siguin a les webs dels nostres proveïdors, partners o col·laboradors, ens pot interessar sortir en els seus butlletins de notícies online que informen de l'actualitat en el sector.

Promoció mitjançant valor afegit:

estem acostumat a no pagar res en internet més que la nostra tarifa de connexió. És molt comú que l'usuari hagi de pagar pel contingut estès és a dir, hi ha empreses que t'ofereixen per exemple una auditoria SEO bàsic o capat i si realment ens interessa saber la resta amb contingut molt més detallat hem de pagar per obtenir-ho.

Oferir informació exclusiva:

és una acció que pot ser molt positiva per al nostre negoci ja que obtenim opinions positives cap a les nostres webs per part dels usuaris interessats o seguidors dels nostres productes o negocis. Els col·laboradors que proveeixen la informació en aquests llocs, també guanyen un cert estatus, com a exemple tenim qualsevol blog popular.

Conclusió

Veiem que les accions PULL incideixen directament en els aspectes estructurals de les nostres web, ja sigui en contingut, disseny, programació o accions publicitàries.

Són accions que requereixen un cert esforç i manteniment diàriament perquè donin els seus fruits a mitjà i llarg termini si les coses s'han fet de forma correcta, els beneficis de moltes d'aquestes accions poden repercutir-nos directament en ingressos per a les empreses o reputació per a les marques personals que tenen com a objectiu promocionar-se en internet.

Compartir