Omnia Solutions

Actualidad

Cada quant haig de canviar el disseny del meu web? - Omnia Solutions
  • 03-11-2015

Cada quant haig de canviar el disseny del meu web?

Aquesta és una pregunta interessant que ens solen fer els nostres clients quan els lliurem la web i per la qual no tenim una resposta estandar.

Una web és un producte multimèdia que de vegades pot ser molt complex i en el qual intervé un equip multidiscipliar que va desde programadors, dissenyadors, directors d'art etc. tots sota la tutela del cap (o director) de projectes tal com explicàvem en aquesta Newsletter en referència a les fases d'un disseny web.

Si estem davant d'un projecte web petit o mitjà i enfocat a reforçar la imatge corporativa de l'empresa, l'ideal seria actualitzar el disseny aproximadament i com a molt uns 2 anys. Estem parlant d'una web corporativa que ens mostra el caràcter de l'empresa, que és el que fa, com és la seva visió de futur, esdeveniments i notícies que crea o que participa, on es troba, la gamma de productes que toca etc. Aquests serien alguns punts corporatius que se solen donar en aquest tipus de pàgines web.

És interessant fer un seguiment de l'evolució de la pàgina web a través de l'Analítica web. Això ens proporcionarà una idea que parts del lloc funcionen més que unes altres, quines són més consultades o si estem fent una bona estratègia d'estructuració de continguts.

Si aquest seguiment ho portem a la pràctica podem arribar a la conclusió que als 6 mesos de vida de l'aplicatiu necessita un canvi o reestructuració dels continguts.

Amb l'Analítica Web analitzem i optimitzem els llocs web per al seu millor rendiment.

Un exemple gràfic ho tenim la nova pàgina principal de la nostra web. Aquest “rentat de cara” no és gratuït ja que desde que vam llençar la nostra nova web corporativa (fa ja 7 mesos) hem vist com les Newsletters de contingut feien créixer les visites de la nostra web. Sempre hem tingut present que crear contingut de qualitat i ajudar als nostres lectors ha entendre el complex món d'internet, era essencial per fer-nos un lloc a la xarxa.

Exemple gràfic

Si analitzem això que us dèiem, veiem que anteriorment a la nostra web, les Newsletters tenien una rellevància relativa respecte al nou disseny:

Newsletters Omnia Solutions

Abans teníem una petita secció amb dues news massa modestes. Actualment no només hem accentuat les newsletters si no que hem creat 2 crides a l'acció: la primera a consultar totes nostres news i la segona a donar-se d'alta a la nostra*Landing page de subscripció d'aquestes.

Contingut notícies Omnia Solutions

Han desaparegut els bàners sobre els nostres serveis. Tècnicament són pesats per a la visualització de la web i també per a l'adaptabilitat dels dispositius mòbils, a més l'efectivitat d'aquests no compensa.

Banners web

En el redissenyo web el bàner és una crida a l'acció fixa. Vist com han anat evolucionant els bàners rotatoris preferim accentuar els nostres propòsits per als nostres clients.

Banner web Omnia

Aquest bàner ens introdueix als serveis que realitzem i tot el que fem a Omnia Solutions. És una petita introducció i si fem clic veiem desenvolupat l'explicació d'aquest amb la qual cosa això fa que desde la pàgina principal posi èmfasi als links més rellevants de la nostra web.

Serveis Omnia Solutions

Finalment hem relegat a últim lloc els nostres projectes, encara així gràficament són més grans i solament vam mostrar 2, aquí la rellevància recau en la trucada a l'acció que suggereix veure els nostres treballs.

Projectes web Omnia Solutions

Secció de projectes antiga:

Projectes Disseny Web

En definitiva, el canvi posa l'accent en diferents crides l'acció en tot el nostre lloc web.

Això vol dir que fins ara ho estàvem fent malament? En absolut, les estadístiques ens mostren la gran interès que tenen els nostres articles per als usuaris ja que la durada mitjana de cada sessió ha estat de 07:25 amb un percentatge de visitants nous del 46.5%.

 

Analitica web

Dades que esperem notar una millora substancial amb el nou disseny que hem creat per a la pàgina d'inici.

Conclusió:

Cal tenir molt en compte l'anàlisi de web dels nostres sites corporatius. Si la tendència és bona com creiem que era la nostra, podem prendre decisions per reforçar punts fluixos de la nostra web o per millorar el disseny de continguts. Totes aquestes accions sempre van a favor de retenir els visitants en el nostre lloc i suggerir-li que consulti altres seccions relacionades i que li puguin interessar.

No hem parlat de les Landing Page i els microsites per a productes concrets d'una determinada marca, però és evident que aquests estaran subjectes a la promoció dels mateixos en una durada molt determinada, per tant el site sempre anirà a remolc de la novetat del producte i la seva campanya de promoció.

Compartir