Defineix els objectius del teu web i triomfaràs

30.11.2015
Defineix els objectius del teu web i triomfaràs

De la mateixa manera que creem una empresa, negoci, associació, club etc. i definim uns objectius concrets, per a un projecte web, sigui el que sigui, també hem de definir-los perquè és la raó per la qual hem creat nostra web.

Para què hem creat nostra web? Què esperem del nostre lloc web?

Dues preguntes tan simples com essencials. Hem de fer-nos aquestes i altres preguntes de manera que mitjançant el nostre treball d'anàlisi dels resultats puguem determinar si nostra web està tenint èxit i en cas negatiu, reconèixer les àrees sobre les quals hem de treballar per arribar a tenir-ho

Podem posar com a exemple que l'objectiu principal d'una web de contingut com un blog seria que l'usuari llegís el màxim de contingut. Si això fos així significaria que el contingut d'aquest blog és rellevant per als usuaris que ho visiten.

L'objectiu principal per exemple d'una web de vendes online seria vendre el màxim possible. Cadascun d'aquests objectius poden estar composts per accions a la web, petits gestos que portaran a la consecució de l'objectiu. Com hem comentat, el màxim objectiu d'un ecommerce seria maximitzar les vendes, i les accions a la web serien totes les relacionades amb el procés de consecució de la compra. Per dur a terme aquest procés d'anàlisi web, necessitem dur a terme accions bàsiques d'Analítica web tal com veurem en els següents punts.

Exemple de les accions que comporten a objectius

  1. Afegir un producte a la cistella de la compra
  2. Afegir un producte que ens suggereix la web creant una venda creuada a la compra inicial.
  3. Registre de l'usuari i contrasenya
  4. Introducció de dades de l'envio
  5. Introducció de dades del pagament

Aquestes accions són seqüencials i en arribar al cinquè punt es materialitza la venda.

Tipus d'objectius

Els tipus d'objectius dependran del tipus de web que tenim però en trets generals, nostra web hauria d'aconseguir aquests quatre objectius essencials:

Abast i adquisició

Aquest objectiu fa referència a obtenir visites. És un objectiu comú a tota web i engloba pràctiques relacionades amb la presència de la nostra web online, pràctiques definides pel SEO, SEM, màrqueting online, xarxes socials, màrqueting tradicional, etc. La qualitat d'aquestes visites dependrà de com realitzem els objectius següents.

Interacció

És l'objectiu d'aconseguir que l'usuari navegui per la nostra web interaccionant amb ella. Podem considerar interacció al consum de contingut, al registre, cerca a la nostra web…

Conversió

És l'objectiu d'aconseguir que la visita realitzi una acció concreta per la qual nostra web ha estat concebuda, comprar, descarregar material, buscar contingut, consultar… diguem que una visita converteix quan considerem que s'ha completat amb èxit totes aquestes accions.

Retenció

És l'objectiu d'aconseguir que el visitant torni. Es tracta de fidelitzar a l'usuari visitant perquè torni a convertir, que realitzi de nou qualsevol de les accions considerades una conversió.

Identificació dels objectius

Per a la identificació dels objectius és necessari una comunicació directa amb els responsables del negoci i els diferents departaments que contribueixen de manera molt propera a aconseguir el que tota entitat es proposa i aconsegueix els objectius per la qual va ser creada.

Identificació dels macroobjetius

Aquesta comunicació amb el client, donarà com a fruits uns objectius generals que cridarem macroobjectius com per exemple:

  1. Augmentar les vendes
  2. Reduir les consultes telefòniques, nostra web serà el suport bàsic.
  3. Augmentar el nombre de registres en la nostra base de dades.
  4. Etc.

Identificació dels microobjectius

A partir dels anteriors comencem a definir que microobjectius condueixen als nostres usuaris als objectius generals, per exemple:

  1. Aconseguir que l'usuari compri (Microobjectiu)
  2. Aconseguir una venda creuada durant el procés (Microobjectiu)
  3. Augmentar les vendes (Macroobjectiu)

Identificació d'accions a la web

Una vegada identificats els microobjectius podem donar el següent pas de localitzar les accions a la web que ens portaran a la consecució dels mateixos.
Per a un objectiu general d'augment de vendes:

  1. Obtenir tràfic des de cercadors (Acció a la web)
  2. Augmentar el nombre de visites (Microobjectiu)
  3. Ús del cercador intern (Acció a la web)
  4. Augmentar el coneixement del nostre producte (Microobjectiu)
  5. Finalització del procés de compra (Acció a la web)
  6. Aconseguir que l'usuari compri (Microobjectiu)
  7. Que el comprador torni a comprar en el nostre ecommerce (Acció a la web)
  8. Aconseguir augmentar el nombre de compres per client (Microobjectiu)
  9. Augmentar les vendes (Macroobjectiu)

Veiem com cadascun d'aquests punts de forma seqüencial no porta al nostre objectiu general d'augmentar les vendes del nostre negoci.

Tipus d'objectiu

Si situem els microobjectius en les tipologies d'objectius definides anteriorment tenim:

  1. Acció: Obtenir tràfic des de cercadors
  2. Micro objectiu: Augmentar el nombre de visites
  3. Tipus objectiu: Adquisició

  1. Acció: Ús del cercador intern
  2. Micro objectiu: Augmentar el coneixement del nostre producte
  3. Tipus objectiu: Interacció

  1. Acció: Finalització del procés de compra
  2. Micro objectiu: Aconseguir que l'usuari compri
  3. Tipus objectiu: Conversió

  1. Acció: Que l'usuari torni en una altra ocasió i compri de nou
  2. Micro objectiu: Aconseguir augmentar el nombre de compres per client
  3. Tipus objectiu: Retenció

 

Per fer-ho més fàcil, aquest procés es pot resumir en la següent taula:

Macro objectiusMicro objectiusEvents a la webTipus
Aconseguir els ingressos màxims a través de la venda en línia Que els usuaris comprin el producte A Checkout cistella la compra Conversió
  Generar venda creuada producte A i producte B Checkout 2 cistella la compra Conversió

Amb aquesta taula identifiquem totes les accions que cal implementar a la nostra web per aconseguir els nostres objectius.

 Després d'aquesta Newsletter estem en disposició d'enumerar els nostres objectius per a la nostra web, d'aquesta manera aprenem a identificar-los i concretar les nostres petites accions que una a una porten a la consecució dels nostres objectius. A Omnia som de l'opinió que qualsevol responsable d'un negoci (o futur negoci) pot fer aquest exercici i crear els seus objectius que li ajudaran a dibuixar l'èxit del seu projecte. 


Gracias por compartir en:


Conoce más sobre:

Disseny web (14) Analítica web (9) Web 2.0 (16)

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Si continua navegando consideramos que acepta su uso. Más información aquí.

Cerrar