Accions col·laboratives entre empreses en la publicitat online

22.12.2015
Accions col·laboratives entre empreses en la publicitat online

Seguint amb les Newsletters sobre Publicitat Online, en aquesta entrada volem nomenar algunes solucions col·laboratives entre empreses per a la seva promoció en internet.

La promoció mitjançant acords participatius o aliances basa la seva estratègia entre l'acord de dos o més empreses. El que es pretén és beneficiar-se en termes econòmics o de promoció en la signatura d'un contracte participatiu entre les organitzacions que hi col·laboren.

Alguns exemples de promoció participativa

Co-branding:

en aquest exemples les empreses tracten de crear espais de contingut identificats equitativament per les marques que participen. Una de les marques pot aportar el contingut mentre que una altra aporta el suport a través del qual es comunica.

Hi ha determinats negocis com per exemple grans portals en internet, que donada la seva manca de generar tot tipus de continguts pacten oferir informació especialitzada amb llocs web amb temàtiques molt concretes. Mitjançant aquests acords el portal pot oferir els continguts d'aquests llocs web amb una informació focalitzada en un sector específic. A canvi, aquestes webs aconseguiran tràfic per a les seves pàgines i per tant ingressos publicitaris, reforçar la seva marca etc.

La forma en què aquests acords es duen a terme és mitjançant el co-branding, que mantenint la filosofia i aparença de cada marca s'incorpora el contingut del soci, en aquest cas el Portal incorpora el contingut de la web especialitzada.

Arribats a aquest punt, es fa un repartiment dels ingressos publicitaris i les impressions obtingudes en aquestes pàgines.

Patrocini actiu:

aquesta modalitat col·laborativa implica la unió de la informació de l'anunciant amb el lloc web, amb la qual cosa per a l'usuari se li fa difícil identificar aquesta publicitat ja que va relacionada amb el contingut del lloc web. En aquest cas els objectius poden ser econòmics o d'integració de contingut interessant per al lloc web. És una modalitat de promoció en la qual de vegades pot ser similar al co-branding, la diferència està en el fet que aquest últim té un interès clar en l'intercanvi de continguts per les marques i/o audiència entre les parts. Per al patrocini actiu, el normal és que el patrocinador aboni al lloc web patrocinat una quantitat pactada en concepte de contractació d'aquesta modalitat publicitària.

Intercanvi d'enllaços o de publicitat:

es tracta de la inclusió de l'enllaç a la web d'una altra empresa en una secció del lloc web dedicada a “enllaços d'interès” o “links”, a canvi, el lloc web inclòs fa el mateix al seu web. Aquesta modalitat pot intercanviar links en format bàner o altres formats . Actualment existeixen webs especialitzades a facilitar aquest intercanvi entre pàgines, aquests solen ser gratuïts.

Publicitat en fòrums, xats, xarxes socials…

aquest tipus de publicitat consisteix a formar part d'una manera especialment activa en una comunitat en línia, és a dir, unir-se a fòrums, xarxes socials, xats etc. Aquesta política de promoció online ajuda a les marques a presentar-se i promocionar-se davant milers de clients potencials.

L'objectiu del Networking no és només trobar clients, sinó descobrir persones que una vegada coneguin l'empresa, enviïn clients de forma constant, és per això que aquesta modalitat es basa en el benefici mutu.

Pagament per publicitat sol·licitada:

aquesta modalitat va començar a experimentar-se a EUA. Es tracta d'un model de col·laboració amb llocs web que ofereixen la possibilitat d'enviar publicitat a usuaris que estiguin disposats a llegir-la, a canvi, aquests obtenen una recompensa per accedir a rebre la publicitat que envien les marques.

Un exemple ho tenim en consupermiso.com que mitjançant el registre al seu web, els usuaris adquireixen el compromís de rebre certa quantitat de diners per email llegit.

Aquestes són algunes pinzellades sobre promoció col·laborativa entre empreses, a partir d'aquí el ventall està obert i les solucions pactades entre les marques són interminables i a qual més imaginativa. 

És interessant mirar cap al costat i veure si tenim algun col·laborador, proveïdor, client… amb el qual podríem complementar la nostra promoció. Una empresa pot tenir una bona base de dades de clients però no saber explotar-la i en canvi una altra podria estar en la situació contrària, és a dir, saber promocionar-se i usar eines de difusió en internet. Saber trobar aquesta part que ens complementa pot ser molt beneficiós per a ambdues marques, sense perdre els valors i la idiosincràsia de cada entitat.


Gracias por compartir en:


Conoce más sobre:

Publicitat online (10) Email marketing (3)

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Si continua navegando consideramos que acepta su uso. Más información aquí.

Cerrar