Qui estudia les audiències en Internet

13.01.2016
Qui estudia les audiències en Internet

Per a les empreses i emprenedors que volen crear nous models de negoci basats en els mitjans On-line, els serà de gran ajuda conèixer informació sobre l'estudi de les audiències en Internet.

A l'estat Español existeixen diferents entitats i organismes que s'encarreguen de la recerca d'audiències en internet. En la publicitat on-line, les anàlisis dels perfils de les audiències permet als anunciants disposar d'informació d'informació i dades de gran ajuda sobre els diferents formats i suports digitals.

D'aquests organismes sobresurten les empreses auditores que analitzen internet i també els mitjans off-line:

OJD i EGM

L'Oficina de Justificació de la Difusió (OJD) i l'Estudi General de Mitjans (EGM) són les entitats auditores de més prestigi al nostre país.

Dels seus estudis obtenim informació rellevant respecte a:

 

Mitjana diària de visites i dels últims 12 mesos
Mitjana de consultes per cada dia de la setmana i mes
Pàgines consultades d'una adreça URL
Distribució de les consultes de l'adreça URL
Sistema operatiu i navegador des del qual realitza la consulta
IP’s d'origen, dominis i proveïdors.


Tècniques de mesurament d'audiències


Veiem les més interessants:

Panell de navegants

de forma aleatòria se seleccionen navegants que informaran periòdicament sobre els seus hàbits en internet, informació relacionada amb els seus hàbits com a consumidor.

És necessari instal·lar un Programari en l'ordinador d'una mostra dels navegants amb el qual es mesuren tots els seus moviments que fan en internet. Aquest sistema el fan servir empreses de prestigi com Nielsen, Kantar Media o MMXI.

Enquesta

És una metodologia més econòmica que el panell, en el qual es realitza un enquesta a un grup d'usuaris seleccionats de forma aleatòria. EGM i AIMC empren aquest mètode.

Auditoria d'activitat

La OJD controla l'audiència de les difusions periòdiques, aportant un nombre de visitants útils per als anunciants, però el nivell de les dades personals poden ser poc fiables en aquest tipus de metodologies.

En un sector jove com és el d'internet, no existeixen moltes associacions que agrupin, representin o promocionin als diferents actors que intervenen en el negoci, encara així, en els últims anys diferents entitats que han adquirit molt protagonisme i pes en els seus estudis. Algunes d'elles són:

IAB-Spain

Interactive Advertising Bureau, delegació a Espanya amb objectiu de fomentar el creixement de la inversió en Màrqueting i publicitat interactiva i regularitzar el creixement de la inversió en aquest sector comunicatiu.

AIMC

L'Associació per a la Recerca de Mitjans de comunicació. És una associació formada per un grup d'empreses del sector de la comunicació. Els seus interessos són: conèixer el consum de mitjans a Espanya.

Nielsen-NetRatings

Consultora d'audiències i mercats en internet d'àmbit internacional.

Price Waterhouse Coopers:

Auditora Consultora internacional que col·labora amb la IAB per al desenvolupament d'estudis de publicitat en Internet.

AGEMDI-FECEMD:

Associació d'Agències de Màrqueting Directe i Interactiu

Internet s'ha convertit en un mitjà seriós, efectiu i ple de possibilitats per als emprenedors. Els anunciants poden accedir al seu públic d'una manera segmentada, rendible i personalitzada i de vegades fins i tot individualitzada.

A més de tot això podem analitzar si les nostres accions comunicatives compleixen amb les expectatives.

Per tant, se'ns fa necessari analitzar les xifres que els estudis demostren per tenir una major seguretat en les nostres decisions i per a això és necessari conèixer qui està darrere de l'estudi d'aquestes dades. 


Gracias por compartir en:



Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Si continua navegando consideramos que acepta su uso. Más información aquí.

Cerrar