Emprenedors, apuntar-vos aquesta paraula si no us sona perquè aquest concepte de Màrqueting més que una tècnica és una manera de veure la relació amb els nostres clients, una filosofia per acabar de convertir el nostre usuari usuari en client.
El Inbound Marketing es fa popular a través de la publicació del llibre Inbound marketing:get found Using google, social media and blog escrit per Brian Halligan i Dharmesh Shah i bàsicament podem atribuir-li que tracta de:
Generar tràfic cap a una web de forma gratuïta
Guanyar-te l'atenció d'un usuari
Crear una marca amb una forta reputació, a través de contingut de valor per a l'usuari
Buscar una relació emocional abans que una visita o un clic dels nostres usuaris
Màrqueting d'atracció a través de mitjans digitals
Estem parlant d'una manera d'enfocar certes tècniques de màrqueting digital per generar Leads (registres o dades dels usuaris que s'interessen pel nostre contingut online) una forma totalment oposada a la intrusió i a la falta de respecte per la intimitat de l'usuari en internet.
Encara que no és un terme del tot nou, l' Inbound Màrqueting troba el seu millor ecosistema en internet i es dispara donis del 2007 fins ara.
El contrari del Inbound Màrqueting és el Outbound Màrqueting, i aquest últim ens demostra que podem fer molts clients a través de campanyes molt costoses de publicitat de pagament. Aquestes campanyes converteixen en funció del pressupost que tinguem és a dir, si tenim milers d'euros arribarem a més gent i aquestes les podrem convertir en clients. Però això xoca amb el concepte Inbound ja que no només tractem d'atreure a clients de forma gratuïta als nostres mitjans, sinó que intentarem generar una empatia perquè aquests es converteixin en portaveus de les nostres marques.
La regla més assenyada per aconseguir l'èxit és: TEMPS, ESFORÇ, CONSTÀNCIA I DISCIPLINA
En aquestes dues taules veiem confrontats dues formes de fer, una més tradicional que és la forma en què s'ha fet màrqueting tota la vida (Outbound) i l'altra més d'acord amb l'era digital en la qual estem submergits.
1_ Veure on està l'atenció del client. Allí on estigui aquest has d'estar.
2_ No buscar directament una venda, més aviat busca un aliat. Afegeix valor generant leads que augmentin la confiança de cada client.
3_ Creativitat, la vas a necessitar a tones, així que no et perdis en la por i gaudeix provant coses noves, a manera d'assaig error acabaràs atraient l'atenció del teu client ideal.
Molts professionals del Màrqueting pensen que tot val per atreure l'atenció del client, i encara que sigui cert que puguin atreure milions d'ells, es pot caure en l'error de construir un castell de naips amb un valor de marca poc fiable.
Si el que volem és resultats el més ràpid possible i a qualsevol preu Inbound no ens va a servir ja que l'estratègia és molt més lenta.