Omnia Solutions

Actualidad

Espanta el SEO a les petites i mitjanes empreses? - Omnia Solutions
  • 09-02-2016

Espanta el SEO a les petites i mitjanes empreses?

Aquesta Newsletters és una mica inusual ja que no pretenem il·luminar amb les bondats del SEO. Certament els beneficis són molts i és totalment recomanable tenir una estratègia de posicionament en cercadors si tenim presència en internet.

Si has llegado a este artículo y no sabes que es el SEO, te recomendamos leer primero esta sección de nuestra web: ¿Qué es el SEO? y después pasarte por aquí otra vez. Si sabes de que va esto, te interesa o estás interesado en implementar estrategias SEO para tu PYME, nos encantaría que siguieras leyendo esta Newsletter en la cual os hablamos con total franqueza.

Si has arribat a aquest article i no saps que és el SEO, et recomanem llegir primer aquesta secció de la nostra web: Què és el SEO? i després passar-te per aquí una altra vegada. Si saps de que va això, t'interessa o estàs interessat a implementar estratègies SEO per a la teva PIME, ens encantaria que seguissis llegint aquesta Newsletter en la qual us parlem amb total franquesa.

El SEO espanta?

No ens enganyem, el posicionament en cercadors pot espantar als petits emprenedors per la gran magnitud del projecte que implica implementar una estratègia de SEO coherent amb el model de negoci d'aquesta. Aquestes estratègies són processos multidisciplinaris que impliquen perfils diversos com a gent de Màrqueting, tècnics en desenvolupament web, analistes web, dissenyadors... i tots han de treballar amb l'objectiu de connectar amb la teva audiència a través de resultats orgànics en els cercadors.

Quan una empresa ens ve i deixa anar aquesta famosa frase de: Vull que el meu web surti la primera en Google Què haig de fer? Molts pensem: aquesta xerrada va a ser llarga Tens temps per parlar-ho tranquil·lament?

Les PIMES, Autònoms i Emprenedors no disposen d'un departament de Màrqueting que els orienti en els continguts del seu web, tampoc disposen d'un departament tècnic que implementi els suggeriments del Analista SEO i moltes vegades no disposa d'un gran pressupost per portar els seus propòsits respecte al posicionament web.

Un exemple pràctic il·lustratiu

Sabateries Eurosports té un negoci de venda de sabates esportives a la província d'una ciutat relativament petita. L'amo disposa d'una tenda al centre de la ciutat que els dóna uns ingressos estables, una altra en unes galeries comercials als afores de la ciutat la rendibilitat de la qual és enorme i una tercera tenda en complex comercial al costat de fortes marques com Decathlon, que per cert, per al poc temps que porten els va molt però que molt bé.

El seu amo Antonio, és jove i amb molta iniciativa i vist que les seves tres tendes funcionen molt bé en diferents àrees comercials de la ciutat, decideix crear un comerç electrònic per vendre sabatilles esportives per tot el país.

Antonio ha fet una anàlisi de la seva competència a través d'una cerca per Google i veu que ha de competir amb empreses com Zalando, Amazon, Ebay, Esprintadora, Serenza... i moltes altres webs molt potents.

Amb tota la il·lusió del món, Antonio va a veure a una agència web i els explica que vol un ecomerce per vendre les seves sabatilles esportives per internet i que per descomptat, té la necessitat de sortir en les primeres cerques en Google.

El que no sap Antonio (i evidentment no té perquè saber-ho ja que no és un expert) és que el SEU es basa en tres factors:

1º RASTREJABILITAT I INDEXABILITAT
2º AUTORITAT (POPULARITAT)
3º RELLEVÀNCIA DEL CONTINGUT

RASTREJABILITAT I INDEXABILIDAD

Perquè una web sigui posicionada correctament en els cercadors, aquesta ha de ser amigable per als rastrejadors és a dir, ha de tenir unes característiques concretes perquè Google i altres cercadors les puguin llegir bé i per tant indexar-les en les seves bases de dades. Per a això Antonio compta amb l'ajuda d'un expert consultor SEO que li assessorarà en les qüestions tècniques que ha de tenir una web SEO Friendly:

Enllaçat intern:

la web ha d'estar perfectament estructurades en categories, subcategories, productes... sense crear una estructura laberíntica per als rastrejadors.

Estructura d'URL’s:

les URL’s són els enllaços del navegador les quals hauran de ser senzilles i que continguin les paraules clau adequades.

Configuració Mòbil:

que la web sigui accessible donis de tots els dispositius mòbils.

Velocitat de càrrega:

que carregui de forma àgil i ràpida.

Aquesta és la part del procés més tècnica i la més fàcil d'implementar ja que Antonio compta amb una empresa de desenvolupament web amb àmplia experiència en el sector i en la implementació de webs SEO amigables.

AUTORITAT (POPULARITAT)

L'autoritat significa que Antonio va haver d'agafar la web número u a Google per exemple zapatosnumero1.com, rastrejar quants enllaços entrants apunten a aquesta web i quantes cites o esments es fan d'aquesta. En realitat és una mica més complex ja que també l'Autoritat variarà de la qualitat d'aquests enllaços que apuntin a la pàgina web però com veiem que té el primer lloc en Google, podem dir que els enllaços de zapatosnumero1.com són de moltíssima qualitat.

Després d'aquest estudi Antonio arriba a la conclusió que són milers els enllaços entrants, esments i cites que arriben a la web ja que zapatosnumero1.com és un referent actiu molt potent en internet i per si no fos poc, té darrere una comunitat de Followers que adoren aquesta web i fan d'altaveu de la marca (influencers). Antonio comença a espantar-se, la labor que hauria de fer en quant a esforç de personal i econòmic és realment gegant i el seu expert en SEO li ha dit que si vol arribar a aquestes posicions no li quedarà més remei que superar en Autoritat a zapatosnumero1.com.

RELLEVÀNCIA DEL CONTINGUT

Després del seu primer estudi Antonio decideix no tirar la tovallola i aprofundir en la rellevància del contingut de zapatosnumero1.com, amb el que aquest es disposa a mesurar el següent:

Els textos:

la densitat del contingut que tenen. No estem parlant de paraules clau (keywords) sinó més aviat la quantitat de paraules en general que tenen aquests textos.

El contingut relacionat en imatges


Videos de contingut rellevant


Alguns aspectes tècnics com l'ús de marcat estructurat

estructura de l'HML i coses que Antonio no entén massa.

I finalment, l'autenticitat i frescor dels seus continguts

Llavors Antonio s'adona juntament amb l'expert SEO que haurà de crear un canal de Youtube amb més de 500 videos rellevants amb milers de likes, un compte en Pinterest amb infinitat de fotos dels seus productes, un compte en Facebook amb contingut diari actualitzat, un altre compte en Instagram com centenars de videos i imatges, a més d'un compte en Twitter, Google +, Snapchat i Vine.

Com us podeu imaginar, Antonio; un emprenedor modest d'una petita ciutat però amb ganes de menjar-se el món, comença ha tenir suors fredes i això que encara el SEO no ha fet un estudi seriós de les paraules clau amb les quals ha de competir.

El procés que va a haver d'exercir Antonio i el seu equip és reiteratiu:

1º Estudiar les paraules clau,

estudiant la seva competència i analitzant els resultats del seu web (analítica web)

2º Optimització tècnica i contingut,

al seu web òbviament i estudiant a la competència.

3º Crear Autoritat,

a través del màrqueting online, estratègia digital i el Branding corporatiu.

4º Medición de resultados,

a través de l' analítica web.

Una vegada acabat el quart punt cal tornar a començar fins a afermar l'estratègia SEO per determinades paraules clau. Un procés que depenent del sector pot veure resultats en els 3 o 6 primers mesos i en uns altres en canvi anys o mai.

Conclusió

 Vist d'aquesta manera i que ens perdonin els experts per simplificar tant, quan un petit empresari o emprenedor es disposa a escalar posicions en els cercadors s'espanta i molt, ja que no té el temps necessari ni el pressupost i sobretot l'equip per crear el contingut rellevant que farà agafar una autoritat a la xarxa.

Molts pensareu que sempre ens quedarà el SEM (model de publicitat de pagament per clic), cert, però el SEO cal veure-ho com una manera de conèixer millor a la nostra audiència i identificar la manera de connectar amb ella, optimitzant el nostre contingut per satisfer-la. Amb el SEM en canvi com a estratègia de Outbound Màrqueting la majoria de vegades no es té en compte l'opinió de l'usuari encara que el procés d'indexació i d'estudi de paraules clau sigui similar. Pel SEM l'Autoritat i Rellevància no és important i nosaltres tenim a veure en aquestes l'oportunitat de crear una marca que perduri en el temps una mica més durador que el que triga una campanya de SEM a esgotar-se.

Això significa que Antonio ha d'abandonar el seu propòsit de vendre per internet? No, rotundament no, però la seva estratègia SEO haurà de ser més local, començar per nínxols de mercats més locals en internet, fer un bon ús de les xarxes socials ja que són el boca a boca dels nostres temps. I a poc a poc amb l'anàlisi web, veure que forats està deixant el mercat per poder anar introduint-se en els primers llocs de cerques per a unes determinades paraules clau i que òbviament no seran tan genèriques com a “sabatilles d'esport marca X”.

Compartir