SEO i SEM | Primers llocs a Google

SEO i la importància d'estar al cim

15.02.2016
SEO i la importància d'estar al cim

Moltes vegades sabem que hem d'estar en els primers llocs en els diferents cercadors però no sabem que significa estar i conservar (sobretot) el primer lloc. Abans d'endinsar-te en aquest fantàstic món et proposem aquest article que ens desvetlla qué és el SEO.

Segons una recerca de compete.com la diferència entre un primer i segon lloc en la llista de resultats pot ser notable. Aquesta empresa ha fet una anàlisi de desenes de milions de resultats generats en els cercadors donis de l'últim trimestre del 2011 en el qual destaquen unes dades molt interessants.

Comparant els clics orgànics i el percentatge d'anuncis tipus:

Clics orgánicos por ranking

Per començar, el 85% de tots els anuncis que es mostren en les cerques són orgànics, en contrast al 15% d'anuncis de pagament i en general, el 55% dels resultats de cerca per pàgina tenen anuncis.

Quan es tracta de clics en els llistats orgànics, el 53% dels anuncis van un resultat bo. El segon en canvi baixa estrepitosament a 15%, tercer a 9%, quart 6 has arribar al mínim que és el cinquè lloc amb 4%.

Aquesta dada és molt interessant ja que per a un usuari que fa una cerca és imprescindible que el primer link sigui un resultat realment bo segons el criteri de paraules clau de la seva cerca. Si això és així, l'usuari queda completament satisfet en relació a la importància que li dóna el cercador a aquest anunci.

Els anuncis funcionen molt millor en la part superior:

Anuncios SEO

La recerca mostra que el 61% dels anuncis de pagament es mostren en la barra lateral dreta. No obstant això aquests anuncis tenen només el 13% dels clics.

Altres dades interessants es destaquen en l'informe són:

_ El 24% dels resultats d'anuncis per pàgina estan en la part superior i representa el 85% dels clics totals

_ El 15% dels anuncis apareixen en la part inferior de la pàgina i rep només el 2% dels clics

_ En la part inferior de la pàgina, el rànquing representa poc, un 1% de cadascun dels clics de les cerques de pagament segons el gràfic
següent.

Distribuición dels clics pagats VS clics orgànics:

Distribución clics pagados por posición

Amb aquestes dades estem segurs que a partir d'ara voldràs estar en el bloc d'anuncis adequat. Aquest altre gràfic ens mostra que els primers llocs dels anuncis de la dreta fan clic en un 4% i per al segon un 3%. No obstant això, solament el tercer lloc de la part superior obté més del doble (9%) que el primer lloc dreta (4%).

Aquestes dades són aclaparants, el 59% dels clics els hi porta el primer lloc de la part superior provinguin els anuncis de pagament o siguin orgànics.

Conclusió

 Amb aquestes dades podem veure l'impacte que té la decisió de gastar-nos els diners en una campanya SEO o SEM i el rendiment que podem treure d'una o una altra. Aquest article es basa en l'article desearchenginewatch.com.com no pretén ser una traducció literal però ens ha semblat interessant l'article i l'estudi que hi ha darrere. 


Gracias por compartir en:


Conoce más sobre:

SEM (1) SEO (8)

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Si continua navegando consideramos que acepta su uso. Más información aquí.

Cerrar