Diferències essencials entre Startups i Empreses

01.03.2016
Diferències essencials entre Startups i Empreses

Diferències essencials entre Startups i Empreses

Aquest és un tema que estem segurs que us interessaran pels quals no conegueu que és una Startup. Les noves corporacions o marques ja no es constitueixen com a empreses tradicionals, aquest model gràcies a les noves tecnologies ha donat un canvi substancial un viratge més ètic i compromès amb la seva audiència, publico, clients, usuaris… i un llarg etc.

Primer de tot anem a veure que que és una Startup per a aquells que no us soni aquest concepte. Als quals ja sàpiguen que és una Startup i volen saber més els recomanem molt aquesta lectura: Startup Playbook

Què és una Startup?

Una Startup és un tipus de negoci jove ideat per emprenedors que intenten que la seva idea deixi petjada entre el seu públic i la societat en general ja que està enfocada a canviar el món o fer d'aquest un lloc millor.

Una diferència fonamental és que perquè una Startup funcioni no té més remei que créixer cada vegada més. Una Empresa tradicional pot estar enfocada a un determinat sector local o territori és a dir: si constituïm un negoci de venda de sabates o una fleca el nostre radi d'acció és local en canvi la idea de Startup està relacionada amb el creixement constant sense límits però amb metes molt concretes, sent la seva ràdio d'acció un usuari més global.

 Una Startup és una gran idea, enfocada a un gran mercat i amb un producte o servei que pretén enamorar als seus clients. 

L'equip és fonamental

L'experiència es veu desplaçada per la creativitat, la idea és primer i després la seva execució. Els fundadors o l'equip fundador ha de tenir això en compte, l'experiència sens dubte ajuda a realitzar la idea del negoci però la creativitat, la intel·ligència i la passió pel que estan desenvolupant és molt més important.

Els treballadors se senten particeps de la idea del negoci, creuen en ella, l'estimen i treballen amb la mateixa passió que els fundadors. De fet, en les Startups més reeixides els treballadors posseeixen part de l'empresa. Si l'equip és únic, estimen l'empresa i han participat activament en el creixement d'aquesta a nivell exponencial, els fundadors voldran no marxin mai i què millor manera que fer-los propietaris de l'empresa?.

Molts fundadors no tenen por a vendre participacions als seus empleats. Ho hem vist en Facebook, Instagram, Twitter, Whatsapp… la majoria d'empreses reeixides part dels empleats tenen accions de les Startups. El founder de Twitter va donar el 1% de les seves accions als seus empleats quan aquest tenia el 3%.

Tenir accions en la pràctica no significa res fins que no es materialitza la seva liquiditat és a dir: si un empleat de Instagram té 0.1 % de les accions, aquest no tindrà res fins que Facebook compri l'empresa per 1.000.000.000 de dòlars, llavors aquest 0.1 es convertirà en 1.000.000 de dòlars, així de senzill.

Instagram tènia 12 treballadors quan la va comprar Facebook i molts empleats tenien més del 0.1% de les accions, deixeu volar la imaginació sobre la rendibilitat d'aquestes accions.

Startups vs Empresa

Una Startup és una empresa que necessita créixer, pot fer-ho exponencialment any rere any sense necessitat de contractar a nou personal, però com a part de la idiosincràsia de la Startup, aquesta necessita créixer i arribar a més i més persones any rere any.

Si teniu un empresa tecnològica tipus agencia de desenvolupament de APPS, consultora social mitjana o qualsevol altra que treballi creant projectes per a altres empreses, aquestes no són una Startup.

Això no significa que aquestes no puguin crear un producte nou per gestionar webs o alguna aplicació per a les Social Media, si aquesta idea es converteix en un model de negoci seria llavors quan es convertirien en una Startup.

Una dada significativa de les Startups és que no necessiten contractar personal si la seva empresa d'un any a un altre creix el doble o el triple. En les empreses tradicionals es destinen un nombre d'empleats a un nombre de projectes, si aquesta empresa té la sort de doblegar els seus projectes en un any necessitaran contractar el doble d'empleats.

Per contra la idea de negoci d'una Startup no se centra en projectes si no en un projecte, una idea pròpia, per això un equip reduït de persones es pot centrar a fer gran l'empresa sense importar que aquesta creixi al mil per mil d'un dia a un altre. Aquest és el concepte d'escalabilitat i una gran diferència entre ambdues.

Tenir un gran producte és la clau de l'èxit

El major sentit que té una Startup és fer que el seu producte sigui estimat pels seus usuaris. Si aquests no estimen el producte l'empresa no creixerà i fracassarà.

Un gran producte no es fa de la nit al dia, cal escoltar i saber com els nostres usuaris interactuen amb el, que fan, que pensen, que millorarien. Saber el que volen, redissenyar i implementar, són accions reiteratives que faran que el producte millori i per fer-ho bé cal estar prop del que senten els usuaris.

Conclusió

 Sabem que Startup comporta a acceptar aspectes antagònics als d'una empresa tradicional; molts empresaris fugen d'aquestes. Però també sabem que vivim en una era que s'està reinventant contínuament i que els models tradicionals tendiran a extingir-se. 

Les Startups són bones idees però fins que aquestes no s'executen i es materialitzen en un producte concret i palpable no són res. Milions d'aquestes empreses moren al moment de l'execució perquè no saben connectar el seu públic amb la seva meravellosa idea original.


Gracias por compartir en:


Conoce más sobre:

Empresa 2.0 (23)

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Si continua navegando consideramos que acepta su uso. Más información aquí.

Cerrar