Omnia Solutions

Actualidad

Infografia SEO. Passos per auditar el teu web - Omnia Solutions
  • 04-04-2016

Infografia SEO. Passos per auditar el teu web

Amb aquesta infografia volem donar-te unes pautes molt bàsiques perquè puguis auditar l'estat del SEO de la teva pàgina web. No et preocupis si no ho entens tot, de vegades el llenguatge que utilitzem per a l'optimització de pàgines web pot ser una mica enrevessat, encara així intentarem fer-ho de la forma més senzilla i clara possible.

Infografia Auditoria SEO - Omnia Solutions

 

Pas a pas amb la teva SEO

01 Keywords en els Meta Titles:

Aquest punt és molt important. Hauràs de cerciorar-te que el teu web tingui l'etiqueta Title amb les paraules clau amb les quals vols indexar la teva pàgina o un contingut concret. El title no es limita per caràcters si no per l'ample en píxels, concretament 512px, si et passes d'aquesta mesura farà que es vegi tallat en els resultats de les cerques.

Ample de les etiquetes itle


Aquí veiem un exemple de com s'està tallant l'etiqueta títle. Una bona pràctica per a l'etiqueta Title és tenir la Keyword o paraula clau més important primer, després la menys rellevant i finalment la marca o nom de l'empresa.
Si vas a l'inspector de codi del teu navegador la trobaràs en la capçalera del document d'aquesta manera:<title>Título de la etiqueta… </title>

02 Treure els Meta Keywords

Aquesta etiqueta fa referència a les paraules clau del lloc en els Metes de l'estructura HTML del teu web. Sempre hi ha hagut molta controvèrsia respecte a si realment funcionaven o no. Ara sabem que Google no les té en compte i per tant si no volem donar pistes evidents sobre que paraules clau està dirigit el nostre contingut, millor no posar-les.

Aquesta etiqueta s'utilitza en la capçalera del document d'aquesta manera:<meta name="keywords" content=" keyword1, keyword2, keywordN" />

03 Implementar el Meta Description:

És interessant tenir un bon text per a aquest meta ja que és el text secundari que es veu en les cerques de Google. Un bon text relacionat amb les paraules claus de cerca convertirà millor. Cura, no estem dient que sortiràs millor posicionat, però és evident que si el teu públic et troba i la descripció de la pàgina concorda amb el que està buscant est farà de reclam i és més fàcil que facin clic en l'anunci.

Com les anteriors, aquesta etiqueta s'utilitza en la capçalera i té aquesta aquesta sintaxi:<meta name="description" content=" Benvinguts al Web de Omnia Solutions, empresa de serveis tecnològics: Disseny web i Ecommerce, Programari Sage Eurowin, formació i consultoriaLOPD" />

04 Redirecció www:

És necessari comprovar si tenim la redirecció www. Això implica que si escrivim en el navegador http://miweb.com aquesta redirecciona a http://www.miweb.com. Si no és així Google tindrà en compte aquestes dues URL’s i les veurà com a contingut duplicat.
És interessant veure si el lloc té més autoritat amb les 3w o sense elles. Si tenim la mateixa és que s'ha heretat bé la redirecció i tot està correcte. Per a això tenim eines molt bones com les quals ens ofereix MOZ al seu web: https://moz.com/tools/seo-toolbar simplement hem d'instal·lar-la en un navegador Chrome i veurem en la barra d'eines l'autoritat de les pàgines una vegada que accedim a elles.

05 Velocitat del lloc:

La velocitat del lloc és una característica fonamental per al posicionament. Ningú vol entrar en una web i que trigui segles a carregar ja que això implica un abandó prematur del visitant i per tant una taxa de rebot que afectarà directament al posicionament del lloc web.

Per mirar la velocitat d'un lloc podeu accedir a Page Speed de Google i testar vostra adreça web.

06 Web Responsive:

Nostra web s'adapta a qualsevol dispositiu? El disseny responsive ataca directament a la usabilidad i experiència d'usuari i això a Google li agrada. Això no vol dir que les webs que no siguin responsive no s' indexin, en absolut, però hi ha raons de pes per a tenir el teu lloc web adaptatiu.

07 Robots.txt y sitemaps.xml:

Aquests són dos arxius que se situen en primer nivell del domini: www.midominio.com/robots.txt i www.midominio.com/sitemaps.xml. El primer fa referència als robots de rastreig dels cercadors i en aquest arxiu podem dir-li que pàgines no fa falta que rastregin, com també indicar-li on està el sitemap.xml o que robots poden rastrejar el lloc.

08 Contingut duplicat:

El contingut duplicat fa referència tant al contingut intern (redirecció www per exemple) com l'extern. És una molt mala pràctica el copiar i pegar contingut d'altres llocs web i publicar-los a les nostres pàgines. Per a això Google va crear Panda, l'algorisme encarregat entre altres coses a rastrejar contingut duplicat en els nostres llocs i penalitzar-ho 

Com sempre diem, el contingut és el rei i per tant copiar i pegar d'altres llocs és molt perillós. Es conscient d'això i troba la manera de publicar contingut original, creat per tu, original i enfocat a una audiència concreta.

09 Codi semàntic, tags, headers…

El codi semàntic fa referència a les capçaleres (H1,H2,H3), etiquetes, meta dades etc. Tenir ben implementada les nostres keywords en el codi semàntic és una bona pràctica que cal prendre-la-hi molt de debò.

10 Penalizació Google:

Aquest desè punt podria ser el primer tranquil·lament ja que és necessari veure si nostra web està penalitzada per Google.

Per a això tenim Search Console, una eina fonamental per supervisar que nostres webs mantinguin la seva presència en els resultats de cerca de Google.

Conclusió:

No et preocupis si hi ha coses que no entens, aquestes pautes són bàsiques i les pots comentar amb el teu equip o empresa de disseny web.

Avui dia hi ha molt poques empreses que no vulguin tenir en compte el SEO per a les seves pàgines webs. Ja sigui en un àmbit més modest o més ambiciós, l'optimització per a cercadors és essencial perquè la teva idea de negoci tingui una repercussió en internet.

Si el teu web compleix amb la majoria d'aquests punts, ja estàs preparat per començar tenir una estratègia de contingut amigable per als cercadors. 

Compartir