Google Trends i com preveure les tendències de mercat

24.11.2016
Google Trends i com preveure les tendències de mercat

En aquesta Newsletter veurem què és Google Trends i com ens pot ajudar en la interessant tasca de preveure tendències entre els consumidors.

Què és Google Trends i per a què serveix

Google Trends és una aplicació de Google Inc que ens mostra les paraules clau més populars en un període de temps (passat) determinat. Per tant serveix per conèixer les inquietuds de cerca dels internautes a través del cercador més conegut a internet.

És una eina valuosa per als emprenedors, caçadors de tendències i altres perfils professionals que busquen noves possibilitats al mercat o conèixer els productes més desitjats entre els consumidors que majoritàriament es manifesten a la xarxa.

Google Trends Exemple de tendències actuals

Com s'usa Google Trends

L'ús és molt fàcil: hem de seleccionar un criteri de cerca, un país (o tots) i un període de temps. Vegem un exemple:

Imaginem que tenim una pastisseria i volem oferir un “nou producte”: cupkakes artesanals. Si fem la cerca i veiem l'evolució desde  2004 fins a l'actualitat que és el període màxim que ofereix Trends, veurem com ha evolucionat les cerques en internet:

Google Trends cerca de Cupkakes

És interessant veure com els consumidors no s'interessen en absolut en aquest producte en els anys anteriors del 2009 i va creixent fins a explotar en el 2013.

Veiem també la incidència per comunitats, Catalunya està al capdavant seguit d'Andalusia i molt per sota està la comunitat de Madrid. Això no significa que les altres comunitats no els interessin els cupkakes, no, la qual cosa passa és que la incidència que tenen és tan petita que Google Trends no ho quantifica.

El mateix passa per a les ciutats. Si la nostra pastisseria estigués a Sevilla faríem clic a Andalusia i buscaríem la nostra ciutat, el problema és que les cerques no estan comptabilitzades perquè són irrellevants per Google.

Canviem ara el criteri de cerca pel següent: Cupkakes receptes.

Google Trends Cupcakes recepta

La tendència fa explotar igualment en 2013 i en regions ha canviat una mica el mapa. Encara així si entrem en la comunitat de Catalunya veiem que tenim dades per a la ciutat de Barcelona:

Google Trends cerca barcelona

Com a mostra el gràfic la tendència per a Barcelona és pràcticament igual que en la resta del país.

Podem dir per a aquest criteri de cerca que és un tema que interessa als internautes i té un mercat. Encara que la gràfica descendeixi estrepitosament en el 2014 segueix havent-hi activitat que va oscil·lant però estem davant d'un producte que ha estat acceptat per la societat i que demanda certs serveis.

 Si no coneixies aquesta eina ara ja saps com analitzar el mercat de tendències en internet essencial per a qualsevol negoci en línia encara que ens atreviríem a dir que també per a negocis físics o més tradicionals.

Cal dir que les tendències no són veritats absolutes, són simplement tendències. Encara que en internet són fiables no significa que el nostre negoci vagi a triomfar només perquè a la nostra ciutat hi ha un índex de cerques extraordinari. Podria donar-se el cas que l'interès pels cupkakes no són per comprar-los si no per fer-los, d'aquí que hagin tantes consultes sobre el tema, en aquest cas un bon estudi de la competència és essencial. 


Gracias por compartir en:


Conoce más sobre:

Utilitats (10) Empresa 2.0 (23) Ecommerce (6)

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Si continua navegando consideramos que acepta su uso. Más información aquí.

Cerrar