Guia per escollir el color adequat per a la teva empresa

19.12.2016
Guia per escollir el color adequat per a la teva empresa

Saps quin és el significat dels colors de la teva empresa?

Si estàs pensant a crear una marca o redissenyar la identitat visual del teu negocis imprescindible tenir elements gràfics tals com un logotip que representen la visió, els valors de la teva empresa i et diferencien de la competència.

El color és un factor psicològic que ajuda a transmetre de forma gràfica els valors pels quals vas decidir emprendre, per la qual cosa és molt interessant conèixer els diferents atributs de cadascun d'ells.

Comencem per la identitat d'una marca: Què és?

La identitat d'una marca és la suma d'elements sensorials, psicològics i conceptuals associats amb la marca. El disseny eficient d'una marca és aquell que integra tots aquests elements de marca dins d'un missatge coherent que es diferenciï i destaqui de la resta.

El gran expert en identitat corporativa Paul Rand va dir: el disseny és l'ambaixador silenciós de la teva marca.

Efecte psicològic del color:

El color s'associa a una sèrie de sensacions, emocions i convencions culturals fruits d'un context determinat.

Guía colors corporatius per a la  teva empresa

Els colors primaris són el Blau, el Rojo i el Groc (RGB) que entre ells es dóna una gran tensió ja que el combinació d'aquests donen la resta de colors.

Els grocs, taronges o vermells són colors càlids que s'associen als aliments a la maternitat, automación i en alguns casos a la naturalesa i tecnologia.

Els blaus, verd i violeta són colors freds que estan més associats a la tecnologia, el modern, la força, el digital...

El color blanc que és el resultat de la superposició de tots els colors i el negre és l'absència de color o llum. Aquests colors solen estar en la gran majoria d'elements d'una marca ja que poden complementar o servir de suport dels colors corporatius.

 Escull el color que et representi com a marca o empresa i sigues fidel a ella ja que representa també els valors pels quals vas decidir emprendre. No cal triar un color pel simple fet de dir - m'agrada- ja que darrere de tota bona marca hi ha un color que comunica exactament el que aquesta vol dir i com vol relacionar-se amb el món. 

És recomanable no utilitzar més de dos o tres colors per logotip per qüestió de llegibilitat i claredat, encara que hi ha marques amb serveis molt heterodoxos com Google que es nodreixen de diferents colors per crear la seva identitat corporativa. Però en general si fem un estudi de marques veurem com la majoria de logotips com menys colors tenen més sòlids i més clars són.

I el teu, ja tens un color?


Gracias por compartir en:


Conoce más sobre:

Utilidades (11) Utilitats (10) Branding Corporatiu (13)

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Si continua navegando consideramos que acepta su uso. Más información aquí.

Cerrar