Coneix els diferents models de negoci en Ecommerce

16.01.2017
Coneix els diferents models de negoci en Ecommerce

Quan ens plantegem vendre els nostres productes en internet és interessant conèixer els diferents models de negocis i que necessitem per poder-ho implementar amb èxit. Avui us proposem una newsletter en la qual parlarem dels models de negocis que més popularitat tenen a la xarxa:

Model de producte:

el corte inglés, mediamak, Dómino's Pizza.

Model de subscripció:

Spotify o Netflix.

Models de serveis:

Amazon o Adobe.

 

Model de Producte

El model de producte se centra en la venda directa d'un producte o catàleg de productes que es va actualitzant constantment. Perquè aquest model funcioni correctament necessita una sèrie de requisits:

Tecnologia estable i funcional:

És molt important que la tecnologia amb la qual explica el nostre ecommerce no dongui errades. Un mal ús de la tecnologia o errades constants ens faran perdre tot el que ha aconseguit el procés de màrqueting que és aconseguir usuaris o clients.

Manteniment i millores permanents:

Aquestes millores no són solament a nivell tècnic ja que també han de tenir una previsió d'estoc per les diferents campanyes estacionals tals com a nadal, vacances, estiu...

Capacitat per interactuar en temps real amb el client:

hem de preveure que és el que voldran els nostres usuaris.

Servei pre venda i post venda:

Aquests serveis són fonamentals ja que un model de negoci en internet no pot enfocar-se solament a aconseguir un venda, cal anar més enllà. Els mecanismes de prevenda els podem veure en multitud de ecommerce amb els seus xats a temps real, fòrums d'ajuda, o un lead amb un formulari per a més detalls. D'altra banda, els mecanismes de post venda s'alimenten de les opinions (reviews) i el tracte amb els clients. Una bona estratègia és implementar solucions de màrqueting invers per la post venda.

Tracte amb el client:

A tot moment hem d'estar en contacte amb els nostres clients o usuaris, saber el que pensen és indispensable per poder solucionar els problemes presents i futurs.

Model de Subscripció

Aquest se centra en la venda d'un servei a través d'una quota que pot ser mensual. Perquè aquest model cobreixi amb les expectatives dels usuaris ha de tenir un servei de connectivitat excel·lent. No podem imaginar el que suposaria un període d'inactivitat per Spotify o Netflix per culpa de la connectivitat, és més que segur que la caiguda d'usuaris o baixes pot ser massiva. Per tant cal mantenir el servei operatiu a tot moment.

Per complir amb un bon servei necessitarem tenir clars aquests punts:

Tecnologia estable:

Aquesta ha de poder-se escalar i evolucionar atès que el nostre volum de clients pot multiplicar-se fàcilment en molt poc temps.

El contingut ofert ha de ser actualitzat periòdicament:

Això és fonamental per mantenir als nostres subscriptors.

El servei d'atenció al client ha de ser constant.

La resposta davant caigudes del servei ha de ser immediata.

L'ús de les xarxes socials són fonamentals.

Model de Servei

Aquest model consisteix a oferir un servei constant al client. Es paga per períodes temporals com sol donar-se amb iCloud o de forma anual com ho feia whatsapp. Aquest model sol ser el més usat per les Startups que llancen aplicacions.

Què necessita aquest model de negoci per subsistir?

Necessita una bona tecnologia darrere

Les aplicacions de servei han de fer canvis i millores constantment

El servei pot ser passiu:

El que significa que no requereix de l'execució per part de l'usuari. Sol donar-se en models com a comptes premium d'accés anticipat a diferents continguts

L'atenció al client és un pilar clau en el servei:

Una mala versió de la app pot tenir una mala crítica en les stores (play store, apple store…) i per tant el SOA (SEU per les stores) es pot ressentir molt.

El manteniment del servei és obligatori

Les xarxes socials són unes eines indispensables per comunicar

 Encara que el model de negoci canviï substancialment els punts en comú sempre són els mateixos; sense una tecnologia estable i una bona atenció al client bàsicament el nostre ecommerce té molt poques probabilitats d'èxit encara que fem un màrqueting exquisit. Actualment els negocis en línia gaudeixen de molt bona salut ja que al voltant del 70% d'aquests estan en nombres positius.


Gracias por compartir en:


Conoce más sobre:

Empresa 2.0 (23) Ecommerce (6)

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Si continua navegando consideramos que acepta su uso. Más información aquí.

Cerrar