Omnia Solutions

Actualitat

Publicitat Online VS publicitat tradicional - Omnia Solutions
  • 13-07-2015

Publicitat Online VS publicitat tradicional

Avantatges que tenen els mitjans de comunicació en internet enfront dels mitjans tradicionals

La publicitat en internet evoluciona sempre al mateix temps que va evolucionant la tecnologia i l'accés a la xarxa. Lluny queda ja aquelles connexions sorolloses dels mòdems analògics i ara podem rebre impactes de publicitat en qualsevol llenguatge audiovisual tan potents com ho fa la televisió per exemple.

En realitat, el llenguatge que s'empra en internet és molt més potent, més precís, i més segmentat que en la resta de mitjans tradicionals ja que internet ens permet un llenguatge multisecuencial i triar nosaltres el nostre camí a seguir de la mateixa manera que aquells fantàstics llibres de quan érem petits, “tria la teva pròpia aventura”.

La comunicació persuasiva no canvia, millora.

Comunicació i promoció són les variables més importants del Màrqueting mix i aquestes engloben aquelles activitats que tracten de persuadir als clients potencials els beneficis que reporta un determinat producte o servei, amb l'únic objectiu de comprar-ho o contractar-ho.

En l'àmbit de la publicitat, internet compta amb clars avantatges enfront dels mitjans tradicionals, vegem unes quantes en les següents línies.

Avantatges de la Publicitat Online

1. El missatge promocional s'emet de manera permanent:

en internet podem accedir a la publicitat al moment que ens convingui, estudiar-la i analitzar-la de la mateixa manera que s'ha fet sempre.

2. Imatge en moviment i so:

igual que la televisió, internet pot competir amb mitjans audiovisuals sentint-se còmode, cosa que no podem dir el mateix en els mitjans com les revistes, diaris, radio etc.

3. Interacció amb els consumidors:

proporciona als usuaris un paper actiu en el qual s'adapta a les necessitats de l'usuari. No hi ha un altre mitjà massiu que brindi l'oportunitat de personalitzar el missatge que rep d'acord amb els seus interessos o preferències concretes.

4. Resposta immediata:

l'usuari internauta pot rebre més informació de forma immediata o bé realitzar la comanda sense fer molt més que moure un dit.

5. Anàlisi a temps real dels resultats de les campanyes:

 a internet comptem amb instruments estadístics que ens mostren la conducta dels usuaris respecte al missatge dels nostres anuncis. Podem mesurar l'efectivitat dels llocs web i els missatges utilitzats en les nostres campanyes. Això és realment positiu ja que podem reaccionar ràpidament, canviar el sentit de les nostres campanyes si hi ha una reacció negativa o també avortar-les.

6. Adaptació dels anuncis al perfil del consumidor:

és un punt fort de la publicitat en internet, aquest ofereix al consumidor allò que sabem que li pot interessar. Quan sabem els gustos dels usuaris, podem presentar contingut en els nostres llocs web adaptat al seu estil de vida, gustos, preferències, etc.

7. Gran capacitat de segmentació:

amb internet és possible arribar a nínxols de mercats molt específics.

8. Possibilitats creatives il·limitades:

ja hem comentat que la publicitat on-line és una mescla de tots els llenguatges audiovisuals més la interactivitat de l'usuari, amb la qual cosa les possibilitats d'explicar històries es multipliquen exponencialment.

9. Complementar i reforçar:

podem utilitzar internet per complementar i reforçar les nostres campanyes de publicitat en els mitjans tradicionals.

10. Flexibilitat de formats i reduïts cost de producció a més de sense despeses de distribució



11. Pagament per impacte: campanyes de publicitat que només existeix un cost si l'usuari ha realitzat una acció concreta: contacte, visita, venda, descàrregues de contingut…



12. Prescripció i viralitat



13. Anàlisi de la rendibilitat:

podem mesurar si el nostre objectiu s'ha aconseguit amb diferents variables, tals com: cost per usuari, visita, registre o venda.

14. Optimització de la inversió publicitària:

això es deu a la concentració dels recursos en les accions, suports i creativitat que demostren ser més rendibles.

Conclusió

Aquí queden enumerades suficients raons per tenir molt en compte la inversió en publicitat Online. Hem vist que les nostres campanyes poden ser optimitzades al màxim per tenir el mínim cost possible.

També podem avaluar l'impacte i la nostra estratègia de comunicació en línia, una guia perfecta per saber que estem o no fallant.

En següents articles veurem com fer diverses accions de comunicació Online, amb el que us recomanem que ens seguiu a les nostres diferents xarxes socials per estar al dia del nostre contingut especial.

Compartir