Omnia Solutions

Actualitat

Coneix els perfils d\'usuaris en internet - Omnia Solutions
  • 08-09-2015

Coneix els perfils d\'usuaris en internet

En una de les nostres newsletters de juny parlàvem dels segments de mercat que les empreses haurien de conèixer per poder adreçar les seves campanyes de màrqueting o aconseguir un posicionament en un determinat sector. Sempre hem mantingut aquesta màxima que deia que “Els mercats són converses”, però què passa amb aquests usuaris en internet? Són tots actius? Tots demanden conversar amb les empreses?

Per a molts usuaris és indiscutible que les empreses (o marques) han de generar entorns adequats per satisfer els objectius de compra dels seus clients des d\'una perspectiva basada en la relació marca consumidor. A través de les xarxes socials i altres mitjans que empren les empreses 2.0 compleixen l\'objectiu de relacionar-se amb la seva audiència a través de converses. Encara així, no necessàriament sigui una estratègia adequada per a tots els usuaris ja que un elevat percentatge dels usuaris que naveguen en Internet no participen de les converses i adopten un altre tipus de comportaments.

Lluny queda la visió que les xarxes socials són per a les persones tècnicament molt hàbils i amb poca vida social, els Geeks.

Forrester Research, una de les empresa independent d\'estudis de mercats més influents ha segmentat en funció de la seva participació i especialment a les xarxes socials, en sis grans grups: Els creadors, els crítics, els col·leccionistes, els sociables, els espectadors i els inactius.

Segons les estadístiques per a l\'estat Español la distribució d\'aquests perfils són:

1. Creadors: 15%
2. Crítics: 21%
3. Col·leccionistes: 8%
4. Sociables: 24%
5. Espectadors: 56%

Com veiem, estem davant d\'una realitat heterodoxa. Alguns perfils exigeixen eines efectives per a una conversa amb les seves marques i uns altres no.

Conclusió

Encara que els usuaris espectadors són els més nombrosos portant-se un 56% del pastís, cal dir que les converses segueixen tenint un paper crucial ja que sense participar en aquestes, si les tenen en compte per decantar-se en una opció de compra o una altra.

Compartir