Omnia Solutions

Actualitat

Què són les accions PUSH en l'email màrqueting - Omnia Solutions
  • 28-09-2015

Què són les accions PUSH en l'email màrqueting

Si ens atrevim ha fer una definició bàsica del màrqueting per email diríem que és l'acte d'enviar comunicacions comercials (gairebé sempre) a través de correu electrònic als usuaris que prèviament ho sol·licitin. Aquesta tècnica s'inclou dins de l'el que es denomina “permission makerting” o màrqueting de permís.

És interessant remarcar que l'enviament d'emails sense permís de l'usuari receptor està considerat una pràctica il·legal, per tant considerarem email màrqueting solament a la pràctica consentida de l'enviament d'aquestes notificacions a través de correu electrònic.

Tipus d'email màrqueting

Passem a detallar les accions més comunes de l'email màrqueting i els instruments més utilitzats dins d'aquesta activitat publicitària.

- Butlletí electrònic o Newsletter:

aquesta activitat consisteix a enviar de forma periòdica (cada dia, setmanalment, bimestralment) amb la finalitat de mantenir un contacte permanent amb els clients, proveïdors, subscriptors, etc. oferint contingut de qualitat i per a l'interès de l'usuari.
A més d'aquesta activitat, la Newsletter també pot utilitzar-se per promocionar llocs web de la nostra empresa que és qui les envia i d'altres llocs per mitjà de formats publicitaris com a bàners o secció de patrocinats.

Perquè una Newsletter sigui eficaç hem de presentar un contingut específic clar, no gaire extens i ha de tenir molt en compte el perfil d'usuari que va dirigit, no serà el mateix per exemple, una Newsletter dirigida als proveïdors que a clients potencials.

És imprescindible presentar en algun lloc del butlletí electrònic l'opció per donar-se de baixa per part dels nostres clients, d'aquesta manera assegurem que no es vulneren els seus drets.

És recomanable habilitar una secció per respondre dubtes, presentar queixes o respondre opinions, això ens permetrà guanyar confiança en la relació en els nostres clients. Aquesta recomanació pot quedar coberta amb una bona gestió de les xarxes socials ja que es potencia la relació bidireccional entre el client i empresa.

El el problema més comú que té aquesta activitat és que solament el públic que ho sol·licita pot rebre les notificacions, però encara així, podem convertir aquest desavantatge en un punt fort ja que d'aquesta manera sabem que els nostres usuaris estan realment interessat en la nostra Newsletter i per tant es pot mantenir amb ells accions de màrqueting de qualitat.

- Anunci online:

 aquest consisteix en la inclusió de missatges publicitaris curts on s'inclouen emails personals que intercanvien els usuaris. Actualment ho usen la majoria de proveïdors de correu electrònic i normalment està acceptat per l'usuari ja que no se sent envaït per un missatge publicitari concret.

- Publicitat en publicacions per email:

com sabem que els enviaments per email han de ser enviats a persones que prèviament ho han sol·licitat, sabem que l'audiència és l'adequada i per tant el nostre missatge serà més eficaç que en els mitjans tradicionals amb la qual cosa la inversió és més rendible.

Si una empresa decideix comprar un espai publicitari en publicacions per email deurà per tant estudiar l'audiència que més li convé per difondre el seu missatge.


Conclusió:

Les accions PUSH són aquelles que irrompen davant l'usuari sense que aquesta l'hagi sol·licitat prèviament. El receptor per tant, es veu exposat a missatges que apareixen sense una acceptació prèvia d'igual manera que ocorre amb la major part de publicitat difosa a través dels mitjans tradicionals.

Encara així les activitats de Newsletters són accions PUSH perquè no hi ha acostament per part de l'usuari per recollir els continguts, no hi ha clic o una descàrrega, en definitiva un hi ha un comportament voluntari per part de l'usuari receptor. Per això, l'email màrqueting ho podem considerar com a accions Push en el màrqueting online.

En plena era de les xarxes socials la Newsletter pot ser una potent eina per promocionar-nos en elles i a l'inrevés. Aquestes accions poden complementar-se perfectament en la promoció dels nostres continguts a través de les xarxes socials i també podem informar que ens poden seguir en aquestes per mantenir una relació més de tu a tu.

Compartir