Omnia Solutions

Actualitat

Els KPI més comuns segons el tipus de negoci - Omnia Solutions
  • 19-01-2016

Els KPI més comuns segons el tipus de negoci

Una vegada sabuts què són els KPI en analítica web anem a enumerar els més comuns segons el tipus de negoci que tinguem.

Webs de comerç electrònic

Vendre és el principal objectiu d'un lloc web de comerç electrònic òbviament. Per a aquest tipus de negoci els KPI adequats seran els següents:

Valor mitjà de compra:

aquest KPI ens ofereix una visió sobre l'import mitjà de les compres que fan els nostres usuaris a la web. Sempre haurem de perseguir una evolució positiva.

Cost mitjà per conversió:

És el cost que tenim en cada conversió. Est surt de dividir el total del pressupost emprat en les diferents accions dirigides a augmentar les conversions entre el total de conversions. En aquest cas sempre haurem de perseguir una evolució negativa o almenys mantinguda en el temps.

Ingrés mitjà per visita:

És KPI és clau per determinar la qualitat de les visites que tenen nostra web i que són fruits de les accions dirigides a l'adquisició. Si restem del total de vendes en línia el total de despeses en el mateix mitjà, i ho dividim entre el total de visites obtindrem aquest KPI. Sabent aquesta mètrica, tindríem una idea de quant ingressem per cada visita de mitjana. Com no, en aquest cas perseguirem sempre una evolució positiva.

Llocs de contingut

Si tenim una web destinada a generar contingut de qualitat que “enganxi” al visitant. En aquest cas els KPI adequats serien:

Mitjana de pàgines vistes per visita:

Aquest bàsic KPI ens diu l'interessant que resulta el nostre contingut a les diferents pàgines de la nostra web. Perseguirem sempre una evolució positiva o almenys mantinguda en el temps.

Mitjana de visites per visitant:

aquesta mètrica ens dóna una visió de les vegades que de mitjana, un visitant torna a la nostra pàgina. Això ens dóna una idea de si estem integrant nou contingut interessant per als visitants que ja ens coneixen i si som una web de referència per a ells. Perseguirem una evolució positiva o sostinguda en el temps.

Llocs de generació de leads

Si el nostre objectiu és fer créixer la nostra base de dades de clients o aconseguir contactes de clients demanant informació a través de la nostra web, els KPI d'exemple serien els següents:

Cost mitjà per conversió (lead/consulta generada):

per aquest KPI tindrem en compte el pressupost invertit en el global de les nostres accions implicades a la web. Obtindrem el cost mitjà per cadascuna d'aquestes consultes obtingudes a través de la web o cadascun dels leads obtinguts (adreces de correu, dades de contacte de clients, etc.). Per aquest KPI intentarem perseguir un tendència negativa.

Temps mitjà de resposta a consultes:

Aquesta mètrica ens ajudarà a entendre si estem donant una resposta àgil respecte a temps. Buscarem per a aquesta una evolució negativa.

Llocs d'atenció de clients

Si tenim una web en la qual els nostres clients tinguin una plataforma en línia on, per exemple, puguin trobar respostes a les seves preguntes més tècniques, manuals d'instal·lació o programari relacionat amb el nostre producte, alguns dels KPI per a aquest tipus de llocs seran:

Percentatge d'ús del cercador:

aquesta mètrica ens aporta informació d'una banda, la necessitat d'estructurar/categoritzar millor la nostra informació a la web atès que si els nostres usuaris ho utilitzen molt pot indicar una dificultat per part de l'usuari de trobar el que busca. D'altra banda, un ús elevat del cercador amb paraules que fan referència a contingut (manuals, programari, etc) podria ajudar-nos a descobrir el contingut que necessiten els nostres usuaris i que no tenim a la nostra web. Per aquesta KPI l'evolució que hem de buscar dependrà molt de l'estructura de la nostra web.

Percentatge de descàrregues completades:

si a la nostra web oferim la possibilitat de descàrrega de manuals o informació relativa al nostre producte o servei, aquest KPI ens donarà la informació de possibles problemes en les descàrregues d'aquests. Perseguirem una evolució positiva per a aquesta mètrica.

Conclusió:

 No existeix una llista definitiva de KPI ja que una web pot ser un model de negoci propi per si sola, però encara així aquestes són les més comunes i ens poden servir de guia. 

Una cosa clara i que hem anat veient en totes les newsletters d'Analítica web és que necessitem conèixer els objectius, els microobjetius que els formen i saber reconèixer les accions a la web que porten a aquests per obtenir els KPI (Indicadors clau de rendiment) del nostre projecte web.

Si construïm aquest full ens ajudarà a crear una estructura sòlida sobre la qual començarem a mesurar i avaluar tot el que passa a la nostra web. 

Compartir