Omnia Solutions

Actualitat

Consells per millorar la salut del teu correu i hosting - Omnia Solutions
  • 03-02-2016

Consells per millorar la salut del teu correu i hosting

Últimament tenim moltes consultes dels nostres clients respecte a l'entrada i sortida de correus en el servidor.


El primer que cal dir i contrària a altres creences és que els correus mai es perden, els servidors de correus sempre emeten un missatge d'error si hi ha algun problema en el lliurament o sortida dels emails, per tant, si no ha arribat un email però no ha generat cap error això significa que els equips tenen algun tipus d'impediment aliè al servidor de correu, ja sigui anti-spams, antivirus o bé simplement el correu electrònic ha estat tractat com a correu brossa i per tant si ha arribat però no està on hauria de, la safata d'entrada.

A nivell de servidor si sou els que gestioneu el panell de control de hosting teniu diverses opcions per saber si un correu ha sortit del servidor o està en cua d'espera i per tant no ha arribat a la seva destinació:

_ El primer que farem és accedir al cpanel, recordeu que estan en l'arrel del domini més /cpanel és a dir www.midominio.com/cpanel 

_ Una vegada dins buscarem l'apartat de "Administrador de archivos" i escollirem l'opció "Administrador de ficheros" Administrar fitxers:
Consejos hosting Omnia Solutions

_ Una vegada fet clic en "Administrador de ficheros" accedirem ha aquesta secció amb la següent informació:
Salud hosting Omnia Solutions

Fixar-vos en l'arrel del subdomini perquè sempre haurà d'estar en el domini principal on s'estiguin els correus electrònics. Una vegada seleccionat el domini clicarem a "anar".

_ Arribat ha aquest punt veureu com s'obre una altra pestanya en el navegador amb l' "Administrador de ficheros" amb el seu menú en forma d'arbre, haureu de localitzar la carpeta "email", punt 2, i després escollir el domini principal:

En el punt 3 i per a aquest cas escollim omniasolutions.es que és el nostre domini principal.

_ Dins de la carpeta d'arrel del domini tenim tots els emails que hem anat configurant des de  CPANEL, escollim el nostre email o l'email que volem veure i despleguem les carpetes.

En el nostre cas escollim la carpeta info que pertany a l'email: info@omniasolutions.es, despleguem i veiem que hi ha 4 carpetes de les quals centrarem l'atenció en 3:

cur:

subdirectori on es troben missatges que han estat vists per aplicacions de correu electrònic com webmail, outlook, thunderbird o similar.

new:

subdirectori on es troben missatges que han estat enviats però no han estat vists en cap client de correu (ni webmail, ni outlook, ni thunderbird, etc.)

tmp:

subdirectori on es troben missatges en procés d'enviament. En el nostre cas només teníem un missatge a la carpeta "cur" el que significa que el nostre Outlook ha vist aquest correu electrònic i per tant ho ha descarregat. Això ho veiem en el panell d'informació de la dreta:

Hosting y correos en Tarragona




Hi ha vegades que el nostre client no li arriben els nostres correus, llavors és una situición ideal per consultar les carpetes "new" per veure si ha estat llegit o bé la carpeta temporal "tmp" que ens indicarà si el servidor sofreix algun retard en l'enviament d'aquest correu.

 No perdre la calma amb l'email i com s'ha apuntat al principi d'aquesta Newsletter els emails no es perden, però sempre haurem de tenir en compte aquestes opcions o bé interpretar els missatges d'error que ens envia el servidor.

Us pot interessar també aquesta Guia d'ajuda per a emails no lliurats o no rebuts per saber més de l'estat de salut del vostre correu electrònic al Hosting que heu contractat

Compartir