Omnia Solutions

Actualidad

Segments de mercats que hauries de conèixer - Omnia Solutions
  • 05-06-2015

Segments de mercats que hauries de conèixer

Els 7 segments de mercats més importants

Tota empresa hauria de conèixer bé el seu segment de mercat, amb aquest article que et proposem esperem que tinguis una idea més clara dels segments actuals tant si ets empresa, autònom o ets a punt d'aventurar-te en un projecte emprenedor.

Nous temps nous clients

Doncs si, nous clients per a una nova era, però el repte contínua inalterable: captar la seva atenció, despertar el seu interès, estimular el seu desig i fer que finalment comprin. Això significa que a major segmentació, els rituals tradicionals de seducció ja no ens serveixen, si tradicionalment “les mestresses de casa”, “joves”, “adults madurs” eren els nínxols amb major poder de compra, en aquest moment podem identificar nous grups de gran valor per al mercat.

Llista dels nous segments de mercats més importants

Si fem una cerca per internet trobarem molts més, però aquesta llista és la base dels nous nínxols de mercat que es fragmenten cada vegada més:

1. DINKS (Double Income/No Kids:doble ingrés, sense fills):

amb aquest terme denominem a les parelles joves professionals amb ingressos per sobre de la mitjana, independents, amb èxit en la seva professió i sense fills.

Són homes i dones amb edat d'entre 20 i 40 anys de nivell mitjà, mitjà alt, viuen en parella, comparteixen despeses i que prevalen per sobre de la família la seva professió, el seu nivell de realització personal i la seva economia.

En l'estat Espanyol aquest segment suma més de 2.000.000 sent un bon segment potencial ja que són persones amb diners i disposades a gastar-ho en productes o serveis que reafirmen el seu estil de vida.

A Estats Units aquest nínxol es calcula que posseeix 31 milions de parelles i creix com un fenomen a nivell mundial.

2. TECHIES:

aquesta denominació ve derivada de la “tecnologia” i es refereix a les persones que tenen un interès obsessiu per la tecnologia, dispositius d'última generació i com no: els ordinadors.

Són un segment molt desitjable entre altres coses, perquè tenen una opinió i uns coneixements amb un pes molt específic en el terreny tecnològic. A més, el seu consum és irracional i això ho fa un sector molt apetecible per les grans marques.

3. PINK MARKET:

és la comunitat homosexual, persones amb un gran poder adquisitiu i que sap administrar els seus diners. Els estudis demostren que en general, aquest segment posseeix un nivell d'estudis superior a la mitjana, viatja més a l'exterior, van a esdeveniments culturals, mengen en restaurants, són seguidors de la moda amb major atenció i gasta més en productes de bellesa que els heterosexuals.

4. METROSEXUALES:

es refereix a un tipus d'home urbà que aprecia el valor de l'estètic i que no té objecció algun de mostrar el seu costat més femení. Aquest segment són un mercat bastant ampli, homes que cuiden el seu aspecte i que consumeixen productes i serveis que sempre han estat atribuïts al sector femení.

Aquesta tipologia inverteix molts diners en la seva cura exterior però també a l'interior, participant en cursos espirituals, ioga, meditació, tallers…

5. PARELLES EMPTY NEST O “NIU BUIT”:

es tracta de les parelles els fills de les quals s'han independitzat. Això implica reprendre antics projectes o desitjos que tenien abans de formar una família i tornen a pensar en ells mateixos: viatgen, mengen en restaurants, consumeixen articles de luxe, cotxes…

6. GREY MARKET (Tercera edat):

persones de més de 60 anys que treballen o estan jubilats o bé s'han retirat. Després de tota una vida de treball anteposen el seu gaudi personal i la família, el consum d'aquest sector es presenta bàsicament en el plaer. Regals per a fills, néts, medicines i serveis hospitalaris, productes sans amb beneficis específics (aliments baixos en colesterol, vitamines, nutrients…), oci i entreteniment; com anar al cinema, salons de ball etc.

7. SINGLES:

per a les marques els

Singles

són un nínxol de mercat molt apetitós perquè només a Espanya representen 14,6 milions de persones, un 31,1 % de la població i amb un creixement anual del 7%, com veieu, representen un pessic important del pastís. Aquests posseeixen un major poder adquisitiu que la mitjana i representen el 56% de la despesa de l'alimentació. Gasten un 60% més en productes de cura personal i inverteixen un 40% en alimentació.
En general tenen una despesa en gran consum d'un 65% més que la mitjana i gasten un 29% més en internet.

En aquests últims anys i amb la consolidació de l'era digital, hem vist com a nous nínxols seduïen a les marques, Dinks, Techies, Pinks, Metrosexuales… la necessitat de connectar amb ells suposa un gran repte per al Màrqueting ja que aquests sectors són joves i amb un gran potencial de comunicació, Internet.

Existeixen nous termes més actuals com Geeks (no deixen de ser techies), Hipster (un poti poti mainstream lligat a tot que faci olor d'independent), Neo Hippies, Tweems (adolescents entre 8 i 12), Umbersexuals (antagònics al metrosexual)… i moltes més però aquests excepte alguna excepció, es poden englobar tranquil·lament en els nínxols de mercats anteriors.

Conclusió

En l'estat espanyol existeixen més de 14 milions d'usuaris que accedeixen diàriament a internet i per tant es constata que no és un mitjà minoritari, sent per al màrqueting un ecosistema diferent amb el qual atacar amb tècniques no tradicionals.

La inversió de màrqueting en internet ha revolucionat la indústria publicitària tradicional, diguem que abans, si es volia arribar al màxim nombre de persones possible, podia fer-ho a través d'un espot publicitari en alguna cadena d'èxit nacional en Prevalgui Estafi (21 a 24:30), aquest espot pot tenir un preu aproximat de 20.000€ segons la cadena de televisió.
Milions d'Euros invertits i en realitat no tenim dades del tots fiables de quantes persones del nostre públic objectiu ha aconseguit.

En contraprestació, internet ens permet realitzar les nostres petites (o no tan petites) campanyes de Màrqueting amb un mínim de pressupost.
A més, sabem a tot moment i amb exactitud, el públic sobre el qual estem incidint, amb un pressupost infinitament menor que en els mitjans tradicionals, i a més, comptem amb valuoses fonts de dades per plantejar estratègies més precises amb la nostra audiència.

Compartir