Omnia Solutions

Actualidad

Què són els Ambaixadors de marca? - Omnia Solutions
  • 06-07-2015

Què són els Ambaixadors de marca?

Al nostre espai de Newsletter hem insistit en el canvi que les Empreses, i sobretot PIMES i Microempreses han de donar en la seva comunicació si volen formar part del paradigma digital en el qual ens trobem.

En aquest article de canvi de comunicació empresarial vam veure el concepte de Authoring i la importància que té l'autoritat en una determinada matèria i la credibilitat o atenció que comporten aquests conceptes indispensables per a tota marca que vulgui estar al cim.

El concepte que volem descriure amb aquest nou article sobre Branding digital és el d'Ambaixadors de marca.

Ambaixadors de marca. Què són?

Tota empresa o corporació que desitja posicionar-se al mercat li interessa promoure diferents espais d'intercanvi d'opinió referent als seus productes o marques, un ambaixador es converteix en el líder d'opinió d'un cercle de persones d'un determinat sector o marca.

Aquests agents solen ser persones amb molta autoritat respecte a una matèria concreta, actuen de forma lliure i creen informació sobre un producte o marca. Aquests coneixen al detall aquests productes i el mercat en el qual es mouen i creen tendències amb les seves opinions. Són molt actius en internet cohabitant entre xarxes socials, blogs… i posseeixen una gran audiència de la qual ells són molt capaces d'influir amb les seves opinions.

Els estudis demostren que els consumidors interactuem amb ambaixadors de marca i que la seva influència sobre nosaltres és molt superior a l'aconseguit per la publicitat en la televisió o internet. Poca broma, el nivell de credibilitat que posseeixen aquestes persones els fan ser subjectes molt cobejats per les grans marques.

Jackie Huba i Ben McConnell van classificar en 4 els tipus d'ambaixadors : filtres, fanàtics, facilitadors i estels fugaços.

1. Filtres:

aquests són com a agències d'informació que recopilen, editen i emeten informació per als seus interessos personals

2. Fanàtics:

són els més apassionats i entusiastes de les marques o productes. Aquests parlen sobre les virtuts dels productes i participen en els ecosistemes digitals (blogs, fòrums…) per parlar i discutir exclusivament dels seus productes favorits.

3. Facilitadors:

ells són els impulsors de comunitats i connecten amb molta facilitat amb els consumidors fanàtics àvids d'informació.

4. Estels fugaços:

aquests són líders temporals i finalment acaben per desaparèixer després d'aconseguir la repercussió que li interessa a la marca.

Conclusió

Com hem vist, els ambaixadors de marca formen part dels nous perfils personals que es converteixen en subjectes hiper-activats de les marques i és per això que es tornen personatges molt interessants per aquestes perquè generen contingut molt posicionat, en un sector molt concret.

Compartir