Omnia Solutions

Actualidad

6 raons per canviar la comunicació de la teva empresa - Omnia Solutions
  • 27-04-2015

6 raons per canviar la comunicació de la teva empresa

En aquesta newsletter ja vam parlar de la importància del canvi de les empreses tradicionals a les empreses 2.0

El canvi s'està donant a poc a poc per a les PIMES i les Microempreses i això és molt positiu. Nombroses empreses estan adoptant en la seva estructura la filosofia i metodologia de la Web Social com a marc d'actuació.

Això és realment interessant ja que cada vegada hi ha més consciència que les eines tradicionals per portar el nostre missatge als nostres usuaris estan obsoletes, d'alguna manera aquestes empreses han assumit que com a corporacions també tenen la capacitat de crear comunitats, exactament igual que les persones individuals fan en els mitjans socials digitals.

 

6 Conceptes que cal tenir clar per el canvi

1.

Search (Cercar):

la cerca d'informació és un valor crucial per als usuaris. L'

empresa 2.0

ha d'adoptar un compromís sincer per facilitar la informació que demanda la xarxa.

2.

Links (enllaços):

Les empreses han de tenir en compte que la narració en internet no és lineal com un típic llibre, sinó que la seqüència d'una pàgina a una altra és l'hipertext i aquest té una narració multi-seqüencial a través dels seus enllaços.

3.

Authoring (autoritat):

al moment en què la web 2.0 va irrompre a la xarxa, els usuaris van començar a ser els principals productors del seu propi contingut. Generar contingut està lligat a l'autoritat d'una determinada matèria i això resulta clau per aconseguir una certa credibilitat i atenció.

4.

Tag (etiqueta):

cada usuari etiqueta i vincula el contingut digital, això és propi dels humans, no existeix una única manera de catalogar el contingut però és alguna cosa que no fan les màquines sinó les persona.

5.

Extensions (extensions):

Avui dia l'empresa ha d'interactuar en un ecosistema de recomanacions a través de filtres socials i comentaris amb els quals s'organitza el coneixement.

6.

Signals (senyals):

internet es crea a través de milers de milions de continguts que evolucionen constantment. Per al seu seguiment i monitoratge és imprescindible seguir determinades senyals, senyals que creen els usuaris a través dels seus criteris de cerca, i opinions. A tot moment podem saber que s'està parlant i qui ho fa.

Un gran motiu per canviar al Branding digital


És clar que el panorama social i econòmic ha canviat profundament:

Estratègia de branding i marketing digitaldisposem de més canals de comunicació, cada dia més persones creen els seus propis continguts i al mateix temps tenim menys confiança en les marques exigint comportaments corporatius transparents.

Fa uns anys les marques controlaven en gran manera els missatges que circulaven sobre elles al mercat, de forma vertical i molt unidireccional. Aquesta manera de veure les coses ja no serveix, els mercats són converses, recomanacions, internet es configura en un espai global entre persones que comparteixen interessos especials i concret.

Moltes empreses es preguntaran per què canviar, sobretot si això comporta canvis estructurals en la seva política de comunicació: personal que dediqui part del seu temps a gestionar la comunicació digital, formació i adaptació a noves eines de màrqueting, contractació de serveis d'internet…

La resposta és senzilla: Els mercat han canviat, el que era un mercat de masses s'està transformant en un mercat de nínxols on els productes que es venen en petites quantitats (long tail, veure Chris Anderson i el seu llibre L'economia Long Tail) són rendibles per primera vegada en la nostra societat de consum, això explica l'èxit d'empreses com Google, Amazon o Ebay.

 

 

Conclusió

Moltes empreses es preguntaran per què canviar, sobretot si això Les empreses han de pensar que s'enfronten a un univers de xarxes socials digitals, blogs i internautes hiperactius.

El branding es reinventa per respondre l'exigència dels usuaris en una participació espontània a les xarxes i una comunicació entre clients i empreses en forma de converses.Els consumidors han pres la paraula, disposen dels coneixements i els canals oberts gràcies a les noves tecnologies (o ja no tant) com a internet.

Compartir