Distingim les accions publicitàries PUSH en una web quan apareixen davant de l'usuari sense que hagi sol·licitat la seva presència. Són accions molt semblants a les dels mitjans publicitaris tradicionals ja que ens veiem exposats a elles sense una acceptació prèvia.
Estem davant d'accions considerades “invasives” per a l'usuari i per tant cal conèixer-les bé para no abusar d'elles. També cal tenir en compte la quantitat enorme de formats que disposa la web per a aquestes accions, així que en aquest article anem a enumerar els formats més importants perquè tingueu una mirada infogràfica d'aquestes accions tan comunes.
120x60 (sky)
120 x 60 Sky desplegable al passar per damunt amb el ratolí es desplega.
120 x 60 Sky flotant
300 x 250 Robapàgines
300 x 250 Robapàgines desplegables
300 x 250 Robapàgines flotant
468 x 60 Banner
468 x 60 Banner desplegable
468 x 60 Banner flotant
728 x 90 Leaderboard / megabanner
728 x 90 Desplegable / megabanner
728 x 90 Flotant/ megabanner
Video Roll
Aquests formats no són les úniques solucions per a les nostres accions publicitàries a la web, en realitat els formats estan limitats a la nostra imaginació amb la qual cosa les regles són per tenir una idea estructurada per posteriorment poder-les trencar.
Cal tenir en compte també que aquests formats són fixos per a webs no responsives o adaptables a tot tipus de dispositius, encara així, aquesta guia referencial és plenament vigent i senti una base per als nous formats de la web.