Omnia Solutions

Actualidad

Raons per fer el teu web responsive - Omnia Solutions
  • 16-07-2015

Raons per fer el teu web responsive

A dia d'avui és més que sabut que les consultes a cercadors des d'un dispositiu mòbil són superiors a les de l'ordinador tradicional. Per donar una dada, les xifres de cerca en google a través d'un dispositiu mòbil supera ja el 50% a la resta de consultes.

Aquest creixement és constant i els cercadors són plenament conscients de les xifres. Per tant no es d' estranyar si Google anuncia que les pàgines webs adaptables a dispositius mòbils tindran una compensació en el seu posicionament respecte a les quals no són adaptables.

Google ja advertia que el 80% d'usuaris de mòbil que accedeixen a una web que no està adaptada per smartphones abandonen immediatament la pàgina. Poca broma amb aquesta dada.

8 Raons para adaptar-se:

1. Experiència d'usuari:

l'experiència d'usuari millora radicalment si la nostra pàgina s'adapta a la grandària de pantalla del nostre smartphone. Com a usuaris preferim simplicitat en el disseny, llegibilitat, funcionalitat i rapidesa en la càrrega de les pàgines webs.
Tot això és possible si es dissenya una web pensant des de l' inici en els dispositius mòbils, és el que en anglès els dissenyadors web anomenen Mobile first; pensar en mòbil primer i després es va adaptant a la resta de grandàries.

2. Taxa de rebot:

la taxa de rebot és quan un usuari “aterra” en una web i per algun motiu l'abandona sense interactuar amb ella. Això sol donar-se quan la web té problemes tècnics i de disseny, com hem vist anteriorment el 80% d'usuaris abandonen les webs que no s'adapten a la seva grandària de pantalla.

3. Posicionament:

si l'experiència d'usuari no és bona, i la taxa de rebot és alta, aquests factors resten possibilitats a l'hora de posicionar una pàgina web en els cercadors.
En aquest article google ja advertia dels canvis en els seus criteris per posicionar una web, si els usuaris necessiten aquests canvis perquè les conductes han canviat, és normal que google es plantegi premiar a les webs que són amigables per als dispositius que actualment estan en auge al mercat de les

tecnologies mòbils

.

4. Conductes de cerca:

els usuaris consumeixen serveis, apps, compren en tendes a través del mòbil etc. Amb el boom de les APPS la necessitat de consultar a través del mòbil ha anat creixent exponencialment fins a doblegar la taxa de consultes als dispositius de sobretaula.

5. Màrqueting mòbil:

El màrqueting mòbil és fonamental per als negocis locals. Mes del 80% dels usuaris busquen informació local en el seu telèfon dels quals gairebé el 90% d'aquestes cerques acaben realitzant una acció.

6. Comerç electrònic:

la tendència a comprar a través del mòbil està incrementant positivament. Si ben hi havia un recel cap a aquesta pràctica, era motivat pel tiro que la majoria dels ecommerce no són responsive.
Encara així, una dada rellevant: l'smartphone és el dispositiu més utilitzat per realitzar la recerca prèvia a la compra

7. La web responsive és més rendible:

adaptar un lloc web tradicional a responsive és més fàcil i té un cost menor, que construir un lloc web per a mòbils des de zero. També hem de tenir en conte aquelles empreses que tenen dos webs, una per a mòbils i una altra para PC’s, això significa més costos de gestió i de producció de continguts.

8. La competència:

si la teva competència ja té una web responsive és perquè sap tot això que t'estem explicant. I si no disposa d'un disseny web adaptable, millor, sigues el primer a donar una imatge actual i moderna que beneficiï al teu negoci.

Conclusió

Aquí tens 8 raons bàsiques que demostren els beneficis de tenir un disseny web adaptable. Per sort estem veient com la simplicitat s'imposa, el tiro de concentrar tot el contingut d'empresa als nous dispositius de grandària reduïda és tot un repte que els dissenyadors i programadors web ho afronten amb la dita minimalista: “menys és més”.

Compartir