En aquesta Newsletter referent a definir els nostres objectius en el nostre lloc web enumerem aquests objectius i vam posar un exemple de com identificar-los.
Seguint el fil d'aquesta Newsletter ja vam veure que eren els KPI en analítica web i perquè serveixen, per tant avui ens toca saber com definir els KPI en funció dels objectius escollits per a les nostres aplicacions web.
És interessant tenir en ment els exemples anteriors per no perdre's en els conceptes i per treure-li el màxim partit a aquesta informació bàsiques però fonamental sobre Analítica Web.
Arribats al punt de definició dels diferents KPI per a una web, aquests hauran d'anar relacionats amb cadascun dels microobjectius que definim anteriorment. Aquesta relació és molt important per entendre de forma senzilla l'evolució en la consecució d'aquests.
Seguint l'exemple de la Newsletter anterior la llista de la nostra relació entre KPI i Objectius quedaria de la següent manera:
KPI | Micro objectius | Macro objectius | Accions a la web | Tipus d' acció |
---|---|---|---|---|
Cost per visites | Augmentar el nombre de visites | Augmentar les vendes | Nombre de visites a la web | Adquisició |
Valor interacció | Augmentar el coneixement del nostre producte | Augmentar les vendes | Ús del cercador intern | Interacció |
Percentatge conversió | Aconseguir que l'usuari compri | Augmentar les vendes | Finalització del procés de compra | Conversió |
Temps entre compres | Augmentar el nº de compres per client | Augmentar les vendes | Que el usuari compri de nou | Retenció |
Una correcta definició i localització dels nostres objectius, micro objetius i accions a la web ens permetrà veure quins són els KPI més importants per al nostre model de negoci en internet.
Els objectius solen ser comuns a gairebé totes els llocs web, en canvi els KPI són mètriques que depenen del tipus de negoci i és per això que haurem de treballar a fons per detectar i establir els nostres
No existeix una llista tancada de KPI que serveixin per tots totes les webs, és diferent si el nostre objectiu és vendre un determinat producte o bé si tenim un lloc web basat en la generació de “leads” és a dir: fer créixer la nostra base de dades de clients o establir contacte amb els nostres usuaris.
És una Newsletter curta però no per això menys important ja que veiem la relació d'un cercle entre el nostre model de negoci, definició dels nostres objectius i relació dels nostres KPI.
En la nostra propera Newsletter d'analítica web veurem els KPI més comuns per als llocs web de comerç electrònic, llocs de contingut, webs que intenten generar leads i d'atenció al client.