Omnia Solutions

Actualidad

 Estratègia i anàlisi per a una web corporativa - Omnia Solutions
  • 26-04-2016

Estratègia i anàlisi per a una web corporativa

Si tens una web corporativa amb característiques similars a les quals relatarem a continuació, t'interessarà saber que estratégia de analisis web pots seguir per a què a poc a poc la teva marca comenci a generar interès.

Definir un Site Corporatiu és un tant difícil ja que cada empresa opta per implementar els recursos que necessita per als seus llocs web. Tot i així aquests llocs solen tenir contingut que mostren els seus serveis o productes i que per tant poden tenir com a objectiu incrementar les vendes a través de la captació de clients per internet.

Si el web de la teva empresa o marca entra en aquesta definició, és probable que a part de mostrar un contingut concret també tinguis vinculades diferents xarxes socials, un blog o un sistema de newsletters per generar una base de dades de clients.

Si el teu web és merament un lloc estàtic en el qual mostres un contingut que explica el que fas, on estàs i com és el teu producte, permet-nos que et diguem que no és suficient per generar interès entre els teus clients potencials. No estem dient que aquest contingut es pugui indexar correctament, no, però serà molt complex aconseguir les teves metes amb un lloc web que no vagi generant contingut renovat, genuí i que vagi dirigit a un públic en particular.

Estratègia de contingut dinàmic per al teu lloc web corporatiu

Contingut dinàmic dividit en categories:

No és bo tenir un únic enllaç en el qual allí dins expliquem tots els nostres productes o serveis. Hi ha empreses que tenen diferents serveis i decideixen posar-ho tot en una única pàgina en el menú “Serveis”; un únic enllaç per a molt contingut divers. Això no és correcte ja que l'ideal és classificar el contingut en categories i fer d'elles paraules clau per exemple:

Si el nostre negoci és una petita tenda de fotografia en la qual venem producte i tenim un petit estudi per fer retrats, hem de separar el producte en categories: Càmeres compactes, Càmeres réflex, objectius, targetas de memòria, trípodes etc, en els serveis de fotografia els podríem categoritzar en: fotografia de noces, comunions, retrats, books personals, fotografia d'esdeveniments… etc.

En cada categoria tindrem el contingut i si dins d'una categoria existeixen diferents subcategories seria molt interessant tenir un submenú de continguts per a aquestes.

 Categoritzar bé el contingut del teu web és vital ja que d'aquesta manera tindràs un estructura al teu web interessant i atractiva tant per als teus usuaris com per als cercadors. 

Afegeix elements dinàmics al contingut del teu web

Quan parlem de contingut dinàmic en una web diguem que és aquell que interactua donis d'una base de dades a través d'un administrador web. Per exemple un Blog o un sistema de notícies. Si el teu web està ben categoritzat però tot el contingut que té és estàtic és a dir: mai va a canviar o a renovar-se (a curt termini), necessites elements que facin créixer el teu lloc web de forma dinàmica.

Una bona aposta seria un blog. Encara així no tothom està preparat per mantenir un blog o té una estratègia determinada per escriure en est. Tenir un blog és comprometre's amb els teus clients, amb els teus usuaris i explicar-li històries úniques sobre la teva marca, producte o servei.

Un blog està molt ben estructurat: per anys, per etiquetes, per categories, per contingut relacionat… està dissenyat perquè la seva pàgina principal sigui molt dinàmica. Tot això teixeix una estructura molt atractiva, usable per al teu lector i molt amigable per als cercadors. Però cal ser constant en el seu manteniment, 2 entrades per any no ens servirà per fer-nos créixer en internet.

Una alternativa al blog són les Newsletters. Podem tractar a aquestes com si fos un blog i a més podem vincular-les a una subscripció perquè l'usuari les rebi periòdicament en el seu correu. També podem crear etiquetes que les relacionin entre si o bé ordenar-les per categoria, això farà que el contingut del teu web estigui vinculat per newsletters de la mateixa temàtica amb el que es crearà una bona estratègia d'enllaçat intern.

Landing pages optimitzades

Les Landing pages són les pàgines d'aterratge o pàgines de destinació rellevants sobre un determinat producte i servei. Els estudis demostren que quantes més Landings Pages tinguem més fàcil serà convertir. Si el nostre negoci té diferents serveis és molt interessant tenir una Landing per a cadascun d'ells ja que podràs:

Classificar millor el teu contingut


Redirigir al teu usuari


Fer campanyes puntuals respecte a un producte o servei


Segmentar el tràfic al teu web i podràs contrastar el nivell d'interès dels teus usuaris


Convertir més. Serà més fàcil que el teu potencial client contacti amb la teva empresa, o compri directament un producte ja que està dissenyada amb la idea de potenciar una acció en concret.

Analítica web per un site corporatiu

Una vegada tinguem aquesta estructura bàsica pel nostre site corporatiu ens toca mesurar i fer una anàlisi dels esforços invertits a la nostra web.

Si has definit els objectius del teu web has de mesurar per saber si ho estàs aconseguint. Com?Heus aquí una guia bàsica de les mètriques possibles per a una web corporativa:

 

Taxa de conversió:

Aquesta taxa seria el nombre de visites que ha rebut l'apartat de “Contacta” o donades d'alta a nostra Newsletter… qualsevol objectiu que ha d'aconseguir-se per part de l'usuari. Per saber quant convertim hem de dividir el Nombre de conversions / Total visites.

Generem interès?

Ho sabrem amb la mètrica “Mitjana de pàgines vistes per visita i haurem de dividir les pàgines vistes / Visita. Si el teu contingut és interessant repetiran i per saber aquesta taxa cal dividir el nº visitants que repeteixen / nº total visitants únics.

Assimilen el contingut?:

aquesta taxa està lligada al temps en el lloc de les visites i la calcularíem amb les visites < 1minut / total visites.

Adquisició del tràfic:

visites tràfic directe + visites donis de cercadors amb keyword que inclogui la marca / Total visites. Això es tradueix en quantes visites que arriben ja ens coneixen o han sentit parlar de nosaltres.

Conclusió

 Les pàgines web corporatives que no tinguin un ecommerce o venen directament en internet les seves mètriques s'assemblen molt a les webs de difusió de contingut ja que el que ens interessa és donar a conèixer els nostres productes, serveis, filosofia, contacte etc. i reconduir a l'usuari fins a la consecució dels nostres objectius.

En la nostra opinió i experiència, la gran majoria de marques i empreses tenen la capacitat de dissenyar una estratègia bàsica similar a aquesta. El 99% d'aquestes empreses tenen contingut interessant pel qual crear-se una audiència en internet per petita que sigui. Una altra cosa molt diferent és la predisposició d'aquestes empreses a implementar aquestes estratègies ja sigui per falta de recursos tals com a temps, pressupost, plantilla etc.

Nosaltres com a assessors sempre posem sobre la taula un pla bàsic d'actuació perquè els nostres clients puguin desenvolupar-se en els mitjans digitals amb fluidesa i siguin ells els qui decideixin l'esforç que volen dedicar a la construcció de la seva identitat corporativa en internet.

El que hem de tenir clar és que sense constància, dedicació i estratègia això no és possible i fins i tot és perjudicial per a les empreses. Una cosa que ha de quedar clara per a aquell client que vulgui desenvolupar la seva identitat digital, és que és igual si tens 3 o 30 xarxes socials, un blog, un sistema de Newsletters… pregunta't si les necessites, si aquestes aplicacions les vas a actualitzar diàriament, setmanalment, mensualment, o mai (per descomptat millor no tenir-les). Pregunta't també… o millor dit, pregunta-li al teu assessor tecnològic com d'aquests mitjans és millor per al teu model de negoci.

Fer-se preguntes per trobar respostes i contrastar-les amb la realitat que mostren les analítiques és la base d'uns fonaments sòlids al món digital.

Compartir