Omnia Solutions

Actualitat

Per què és imprescindible la imatge corporativa - Omnia Solutions
  • 12-05-2015

Per què és imprescindible la imatge corporativa

Primer de tot hauríem de definir:

Què és la imatge corporativa?

La definició que ens dóna wikipedia resumint, ens diu que la Imatge Corporativa es refereix a com es percep una companyia, referint-se a la imatge pública que els consumidors perceben d'una determinada empresa, organització o companyia.

Els productes i serveis d'una empresa no es comuniquen amb els seus consumidors, encara que aquests poden ser una de les vies a través de les quals les empreses fan arribar la seva identitat corporativa al consumidor, per tant, la imatge corporativa no identifica un producte o servei, sinó l'organització que hi ha darrere.

Si ets PIME o Microempresa també et convé tenir una bona imatge corporativa

Al nostre espai de newsletter venim recalcant la importància de la comunicació digital de les empreses i perquè han de donar un salt a les comunicacións 2.0 o convertir-se en el que anomenem Empresas 2.0.

Bé, si volem tenir una comunicació de qualitat amb els nostres clients usant tot el potencial de les xarxes socials i eines de comunicació digital, és necessari que ens dirigim a aquests amb una bona imatge de la nostra companyia. Amb això, no estic parlant de tenir un logotip “xulo” i de posar-ho en tots els documents d'empresa (papereria), vehicles, samarretes, etc.… estic parlant de tenir un programa d'identitat gràfica coherent.

Imagina't que en la teva empresa tens diferents àrees o divisions amb productes diversificats. El lògic seria que la imatge gràfica principal de la teva empresa, el logotip, pogués patir algun canvi depenent de cada àrea, un canvi en el color, en l' imagotip, o també un canvi en la tipografia.

Si no tinguéssim definits aquests canvis en un programa d'identitat gràfica, podríem caure en l'error d'estar usant un logotip o marca que no és la de la nostra divisió o àrea, o també podríem confondre l'aplicació de diferents gràfics en diferents suports, com per exemple equivocar-se i posar el logotip de la nostra empresa que utilitzem per a documents de paper en aplicacions digitals com a nostra newsletter o pàgina web.

Aquests són errors comuns en les petites i mitges empreses que no tenen definit un programa d'identitat gràfica amb el que comporta una distorsió de la comunicació amb nostres clients


Quins elements gràfics hem d'identificar com a empreses?

Entre ells els més habituals són:

_

Creació del logotip i imagotip


_

Definició d'una tipografia corporativa


_

Definició d'uns colors corporatius

És essencial per a les nostres empreses, tenir en compte aquests elements i definir com es combinen amb altres elements, com hem d'emprar-los en diferents contextos (web, papereria, xarxes socials, publicitat…)

Tradicionalment aquests elements els aplicàvem sobretot en l'anomenada papereria és a dir: targetes de visites, sobres, cartes, fulletons promocionals. És evident que si l'empresa disposa de vehicles o vestuari també se'ls aplicarà la seva identitat gràfica en aquests com també haurem d'apliqués en els mitjans digitals que utilitzem: web, blog, xarxes socials, newsletters etc.

Diferenciar la identitat gràfica d'un producte o servei de la nostra companyia

Quan definim el programa d'identitat gràfica per a un producte o servei hem de ser conscients en què existeix una diferència entre aquest i l'organització que ho produeix. En aquest cas la marca va molt més vinculada al que ofereix el producte, valors que poden diferenciar-se de la imatge corporativa de la companyia i que estan més vinculats a l'experiència d'ús i consum que a la comunicació.

No sabem racionalment perquè consumim productes o serveis de determinada marca, de vegades és un acte de autoafirmació i aprovació en un món imaginari que s'ha construït gràcies a la publicitat, i que compleix amb les aspiracions i valors del client. Encara així, tota marca es crea de forma racional complint amb les següents premisses:

1.

Generar o enfortir una bona reputació pública


2.

Fomentar la fidelitat


3.

Garantir la qualitat o percebre-la com tal


4.

Transmetre una percepció de valor que permeti augmentar el preu o vendre's més que els competidors


5.

Transmetre al client una sensació de reafirmació i pertinença a una comunitat imaginària amb valors compartits

Conclusió

La imatge gràfica converteix en visible i perceptible la identitat d'una companyia, i que en si mateixa és imperceptible. Hem de crear símbols propis que perdurin en el temps, que connectin amb el seu publico o audiència i hem de fer-ho de forma coherent amb els nostres programes d'identitat gràfica definits.

Compartir