Seguim amb les nostres newsletters sobre Analítica Web una setmana més. Tenir una web és important per al desenvolupament de la nostra empresa o negoci en internet, però saber si està complint la seva funció farà que dormim satisfets per la inversió que hem fet.
Per a això en aquesta news anem a definir que són les KPI o Indicadors clau de rendiment.
La traducció de les sigles key performance indicators és indicadors clau de rendiment i aquests són unes mètriques que ens ajuden a mesurar el progrés cap als objectius web que ens hem fixat a la nostra web de forma clara i comprensible per a tots els departaments implicats en el funcionament de la nostra web.
Si per exemple aquest mes hem aconseguit 10.000 € en vendes a través de la nostra web sabem que la nostra web té un rendiment però no ens aporta valor per conèixer el progrés d'aquesta cap als objectius que ens hem fixat.
Com sempre, per arribar a tenir respostes primer hem de fer preguntes:
És molt o poc?
Quantes visites han realitzat accions amb èxit per arribar a aquesta xifra?
Respecte al més o any anterior Suposen una variació positiu o negativa?
Si comparem les vendes d'aquest mes amb les del mes anterior veiem que:
1. Al febrer vam obtenir un total de 20.000 visites, 10 processos de compra finalitzats i un total de 5.000 € en vendes.
2. Al març vam obtenir un total de 50.000 visites, 15 processos de compra finalitzats i un total de 10.000 € en vendes.
Tots aquests podríem ordenar-los en una taula d'aquesta manera:
Periode | Visites | Vendes | Valor vendes |
---|---|---|---|
Febrer | 20.000 | 10 | 5.000€ |
Març | 50.00 | 15 | 10.000€ |
Per obtenir el percentatge de visitants que han finalitzat el procés de compra dividirem els resultats de la columna “Vendes” entre els de la columna “Visita”:
Periode | Visites | Vendes | % de visites que converteixen | Valor vendes |
---|---|---|---|---|
Febrer | 20.000 | 10 | 0,05% | 5.000€ |
Març | 50.00 | 15 | 0,03% | 10.000€ |
Si volem obtenir una visió més completa tenim a veure el valor de cadascuna d'aquestes visites, per tant dividirem el valor de les vendes entre el total de visites quedant d'aquesta manera:
Periode | Visites | Vendes | % de visites que converteixen | Valor vendes | Valor mig del visitant |
---|---|---|---|---|---|
Febrer | 20.000 | 10 | 0,05% | 5.000€ | 0,25€ |
Març | 50.00 | 15 | 0,03% | 10.000€ | 0,20€ |
Amb aquest exemple senzill i fictici hem obtingut dos indicadors clau de rendiment:
% de conversió
Valor mig de la visita
Amb aquests dos indicadors podem mostrar als diferents departaments de la nostra empresa implicats en el procés de venda dels nostres productes com està evolucionant la web respecte a la consecució dels nostres objectius.
És interessant saber la comparativa amb el període anterior és a dir: any, setmana, mes etc. Amb el que podríem obtenir els següents valors per al mes anterior si dividim el resultat de restar el mes anterior a l'actual, menys el mes anterior (mes actual-mes anterior)/mes anterior, això quedaria així:
Periode | Visites | Vendes | % de visites que converteixen | Variació % conversió | Valor vendes | Valor mig del visitant | Variació valor mig visitant |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Febrer | 20.000 | 10 | 0,05% | 5.000€ | 0,25% | ||
Març | 50.00 | 15 | 0,03% | -40% | 10.00€ | 0,20€ | -20,00% |
Veiem com la “variació de el % conversió” és -40% resultat de:
(0.03-0.05)/0.05 = -0.4 x 100 = - 40%
I també veiem que la variació de el “valor mitjà visitant” és -20% resultat de:
(0.20-0.25)/0.25 = -0.2 x 100 = -20%
Veiem que el càlcul d'aquests KPI són simples però alhora valuosos. També hem de destacar que la definició dels KPI dependrà dels objectius que ens hem marcat per a les nostres webs.
En properes newsletters veurem com relacionar els KPI amb cadascun dels microobjetivos marcats anteriorment.
Per saber més sobre Objectius web podeu fer clic en aquesta Newsletter objectius web que ens hem fixat a la nostra web