Omnia Solutions

Actualitat

Consells per rendibilitzar un ecommerce que comença - Omnia Solutions
  • 02-02-2017

Consells per rendibilitzar un ecommerce que comença

Aquestes últimes setmanes hem estat fent una sèrie de  newsletters que parlen de l’eCommerce i sempre existeix la pregunta recurrent de com rendibilitat un ecommerce que comença.

Sense ànim de parlar en termes absoluts donarem uns quants consells per poder encarar amb bon peu un negoci nou en internet.

Analitzar les tendències de Mercat

Buscar el producte ideal en Google Trends i els més venuts en Amazon o Ebay:

Això també serveix per preveure tendències futures també i una bona pràctica per conèixer la incidència dels productes en els clients.

Processos i pesos reduïts:

El cost de la logística i el processament és fonamental per ser rendibles. Un producte lleuger farà que disminueixin els costos de processament i d'enviament, dues variables que cal tenir en compte si volem augmentar els nostres beneficis.



Un elevat marge de benefici:

el marge mitjà per obtenir una rendibilitat acceptable és del 50%.


Productes obsolets en el temps:

que un producte no es torni obsolet al cap d'un temps o productes estacionals que caduquen solen donar-nos un alt cost i poc rendiment si no es gestiona la viabilitat d'aquests de forma efectiva.

Els començaments són durs però no impossibles

Podem començar a vendre en un marketplace (Amazon, Ebay, Aliexpress…) abans de muntar la nostra tenda online.

Això ens donarà confiança respecte al nostre producte i podrem avaluar l'impacte que té.

Realitza test de vendes de diversos productes (Llegeixin startup):

Això ens permet tenir diferents versions d'un producte en un mateix període de temps per avaluar com funciona millor.

Aconsegueix feedback dels teus clients:

Això és el que diem Màrqueting Invers és a dir: els clients influeixen de forma activa en el producte, el preu. Hem de ser capaços de preguntar als nostres clients que volen, com ho volen i que estan disposats a pagar.

 Els sectors més rendibles són: Salut, Bellesa, Moda i Complements

La conversió dels nostres usuaris

Parlem de conversió d'un usuari quan aquest arriba a la nostra tenda virtual i ens compra. Si estem parlant d'un model de negoci B2C (Business to Consumer) podem fixar una taxa mitjana en un 2% de conversió de visitants a clients.

El càlcul és molt fàcil: si el cost per clic d'un client en Facebook ens explica 0.5 cèntims i tenim un 2% de conversió això significa que de cada 100 clients que fan clic ens costa 50€, però hem de només 2 de cada 100 clients compren amb el que el Cost d'Adquisició del Client és: 50/2 = 25€.

És evident que aquesta dada vindrà condicionada pels costos ja que no és el mateix invertir 25€ en un client que ens va a comprar un producte de 50€ que un producte de 3.000 €.

Si el nostre model de negoci està encarat al B2B (Business to Business) la taxa augmenta fins a un 7,5 de conversió. Una bona manera d'atreure clients B2B és a través de xarxes socials especialitzades com LinkedIn el seu cost és molt més car que el pagament per clic de SEM pero la captación del cliente es más efectiva.

Altres consells per a rendibilitat al principi

Usa DROPSHIPPING (magatzem de tercers) i CMS tipus SAAS (Software ass a service):

El normal si volem tenir control i tenir un valor afegit és tenir el nostre propi magatzem però per començar Dropshipping ens ajuda a abaratir costos.


Tingues un producte mínim viable al més aviat possible:

és més profitós tenir un ecommerce mínim que estar desenvolupant un monstre durant un any.

El nostre únic focus és vendre

El llançament és clau i crear Bases de dades desde del primer usuari és indispensable

 Molta planificació és el que ens va a tocar fer encara que tinguem un MVP (producte mínim viable), cal analitzar i estudiar tot de forma conscient, cada nova tenda, ampliació o nou producte requereix un llançament que ha d'enamorar als nostres clients.

Compartir