Parlem de SEO? Doncs parlem també de Xarxes Socials

10.04.2015
Parlem de SEO? Doncs parlem també de Xarxes Socials

Què és el SEO i perquè serveix?

El SEO. Más que una definición o un explicación de que es el SEO (ver este artículo) me gustaría explicar las nuevas tendencias del SEO o como mínimo como piensan los buscadores a la hora de indexar una página web en los primeros sitios.

SEO és l'acrònim de "Searh Engine Optimization" i el que busca un tècnic en SEO és optimitzar una pàgina web perquè surti en els primers llocs de cerca, almenys aquesta era la definició (simple) del que era el SEO abans de l'arribada de les Xarxes Socials.


Com ho fèiem abans (pre Social Neworks)?

Simplificarem molt perquè s'entengui millor, però bàsicament un tècnic analitzava una web que penjava d'un domini qualsevol, i mirava si aquesta web era amigable per als cercadors, amb ells els aspectes més essencials eren:

_ Que el codi font no tingués errors semàntics és a dir, que el codi HTML de la web fos correcte.

_ Velocitat de càrrega de la web, com més ràpida millor.

_ Què no hi hagués enllaços trencats, això significa que si des de  la nostra pàgina enllacem a una altra pàgina per mitjà d'un link, i aquest link no existeix, es genera un error 404 en el navegador que no agrada gens de gens als navegadors i menys al gegant Google.

_ Correcte etiquetatge dels textos, és a dir, ressaltar i diferenciar els títols de la web, les paraules clau a través dels diferents *tags d'encapçalats HTML.

Url Friendly o url amigables, no és el mateix tenir www.midominio.com/pagina.php?=e5445l,3&tab=content#sendTest que tenir una URL neta i amb les paraules clau en el seu contingut tal que així: www.midominio.com/pagina/id/2/mi-palabra-clave/.
Els navegadors indexen millor les URL's que contenen les paraules clau en les seves URL'.

_Creació de Sitemaps per indexar totes les URL's del web.

_Etiquetar totes les imatges amb les paraules clau adequades amb l'etiqueta "alt".

_Implementar el tag Title i els metatags description i keywords.

Bàsicament est era el treball tècnic essencial que havíem de fer per Optimitzar una web per a cercadors.

Què trobeu a faltar? Si, les joioses keywords o paraules clau!. Aquesta tasca no solament és a nivell tècnic si no que també és part dels editors de contingut de les pàgines web, i en aquest cas el departament de màrqueting té molt a dir. Un tècnic introduirà dins del codi font o el contingut del web aquestes keywords però és aconsellable que es confeccionin amb la gent que realment sap com posicionar un producte al mercat, amb la qual cosa, si volem vendre cotxes de segona mà, màrqueting ha de tenir clar la competència d'aquestes paraules clau i generar noves si fos així necessari.

Una mal campanya de keywords fa malbé tot el posicionament o atreu públic a les nostres webs que no desitgem.


Això era abans i ara (post Social Networks)?

En aquests moments les Xarxes Socials tenen un paper primordial en el posicionament d'una pàgina web. En l'època PSN (pre Social Networks) una web pujava com l'escuma si tènia un Page Rank important, això era el més semblant a la popularitat en internet, com més parlin de tu en internet millor, i parlar significa que una altra gent enllaça a la teva pàgina construint un entramat de hipervincles que fa créixer la teva pàgina web cap als primers llocs, la qual cosa es diu en anglès Link Buiding.

Això és el que bàsicament ha canviat, Google tracta a les nostres webs com a Marques, i hem de tenir un discurs de Marques. Que vol dir això? Que la nostra empresa ha de gestionar tota la seva identitat digital a través, no només del seu web, si no de les seves xarxes socials, de tal manera que el que era abans un punt a favor si algú ens enllaçava, ara aquest punt és un m'agrada de Facebook, un retweet a Twitter, o un +1 a Google Plus.

 

Això no vol dir que si hi ha pàgines importants que ens facin un link, Google no li doni importància, NO. Això vol dir, que la meva popularitat ara està més lligada a les meves xarxes socials que no a un sistema de links d'altres webs.

Això és molt més "democràtic". Antigament els tècnics creaven granges de links amb el que feien pujar com l'escuma els seus webs fins als primers llocs, tinguin un contingut rellevant o no. Aquest "frau" ara es penalitza greument i per sort ara estàs millor posicionat si tens alguna cosa a dir i és interessant, si el teu contingut té rellevància la gent ho premia esmentant-ho a les Xarxes Socials, la forma més eficient que conec de fer viral el contingut i missatge de les empreses, marques o persones.

Per tant cal prendre's molt de debò a construir un llenguatge únic per gestionar la nostra entitat digital en internet sense deixar de costat a les Xarxes Socials.

Els que esteu llegint això la gran majoria sou conscients de l'esforç per a PIME o Microempresa  que significa gestionar, xarxes socials, pàgina web etc... el problema no és fer un Tweet, això és fàcil, el quid de la qüestió és saber crear contingut "Rellevant", de qualitat, saber donar un valor afegit als nostres usuaris, això no va de penjar una oferta amb el nom del producte, preu i a córrer, qui pensi així no ha entès absolutament res de com funciona internet, això ja vindrà, però per atreure i fidelitzar els teus usuaris (clients) has de saber com tenir-los enganxats a tot moment i això és difícil veritat?.

Continuarem parlant d'aquests temes i uns altres en les nostres Newsletters, no te'ls perdis.


També pots donar-te d'alta i rebre contingut de qualitat de gran ajuda per a PIMES i Microempreses ;)

 


Gracias por compartir en:


Conoce más sobre:

Branding Corporativo (13) SEO (8) Xarxes socials (13)

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerle una mejor experiencia y servicio. Si continua navegando consideramos que acepta su uso. Más información aquí.

Cerrar