Omnia Solutions

Actualitat

La era dels consumidors intel·ligents - Omnia Solutions
  • 08-09-2015

La era dels consumidors intel·ligents

En la nostra Newsletter anterior vam exposar un cas pràctic del paradigma dels Prossumers amb l'exemple de Pastas Gallo i l'estratègia (encertada) de comunicació corporativa que va optar per donar l'empresa.

En nostre articulo d'avui volem reprendre el fil dels consumidors, la seva relació digital amb les empreses i la capacitat d'influència que tenen. Vegem llavors els Crossumers i per explicar aquest fenomen anem a definir-los.

El Crossumer és un consumidor que té un comportament intel·ligent, compromès, que sap parlar el llenguatge de la publicitat i el màrqueting i que confia més en les valoracions generades per tercers que la de les marques. És un perfil que sap molt bé distingir entre la informació que rep i la persuasió i contrasta la informació.

Estem davant d'una figura comercial crítica, escèptica, activa, que és capaç de descodificar les campanyes publicitàries de les estratègies de les marques i no accepta el monòleg comunicatiu tradicional de les grans companyies. Gairebé res Veritat?

 

Internet; l'ecosistema ideal per als consumidors exigents

Com són consumidors amb un gran nivell tècnic de comunicació (gairebé al mateix nivell que les grans marques), internet se'ls presenta com l'ecosistema ideal per generar les seves audiències. Un espai en el qual el diàleg entre marques i persones exigeixen més poder en aquesta relació arribant a establir espais participatius en les fases del procés productiu. Aquest fenomen està vinculat al Crowdsourcing que institucionalitza el rol del consumidor en comunitats online per generar inputs d'innovació i nous valors.

El Crowdsourcing són iniciatives de treball col·laboratiu que es van donar en un origen per Linux o Firefox. Actualment també són iniciatives aplicades per grans multinacionals com són: Starbucks o Amazon. Perquè el treball col·laboratiu arribi a donar bons fruits ha de donar-se quatre condicions indispensables:

1. Diversitat d'opinions
2. Independència
3. Descentralització
4. Unificació de les opinions individuals

On estan els meus crossumers?

Aquesta és la pregunta del milió. El consumidor intel·ligent demanden estratègies de comunicació els 365 dies de l'any en plataformes digitals com a blogs, Wikis, i com no a les xarxes socials o qualsevol altra comunitat virtual en internet. Aquests espais permeten interactuar entre les persones, marques i productes o serveis que tenen a la llarga la finalitat d'influenciar en les demandes dels consumidors.

Conclusió

Per molt petita que sigui nostra empresa estem influenciats i exposats constantment per un perfil de consumidors cada vegada més exigents. Aquests consumidors deixen milions de comentaris sobre petits negocis o empreses en múltiples d'aplicacions ja siguin mòbils o a la xarxa. No s'escapa ningú: bars, restaurants, negocis locals… no hi ha més que veure el Google ressenyes quan busquem un negoci en una localitat.

Tinguem això en compte per a la nostra estratègia de branding digital de cara a millorar la resposta de servei per als nostres usuaris, clients o consumidors.

Compartir